SHANGHAI, CHINA - APRIL 11: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing, Pierre Gasly of France and Red Bull Racing and the ExxonMobil team pose for a photo with heritage Esso and Mobil cans to commemorate the 1000th Formula One race during previews ahead of the F1 Grand Prix of China at Shanghai International Circuit on April 11, 2019 in Shanghai, China. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Red Bull szerződést hosszabbított üzem- és kenőanyag-beszállítójával, az ExxonMobillal. A két fél több évre állapodott meg.
A Red Bull bejelentette, hogy szerződést hosszabbított az ExxonMobillal, ami üzem- és kenőanyagot szállít a Honda-motorral versenyző istálló számára. A megállapodás értelmében a milton keynes-i csapat továbbra is az Esso Synergy üzemanyagot és a Mobil 1 kenőanyagot fogja használni, továbbá a cég technológiai támogatást is nyújt. A közlemény arra nem tért ki, hogy a kontraktus pontosan meddig érvényes, csupán annyi olvasható, hogy több évre szól.
Az ExxonMobil 2017 óta a Red Bull partnere, és az elmúlt három szezonban tíz futamgyőzelem fűződik az együttműködéshez. Az amerikai vállalat közben folyamatosan fejlesztette termékeit, és szorosan együttműködött eleinte a Renault-val, majd a McLarentől érkező Hondával.
A meghosszabbított szerződés révén az ExxonMobil mérnökei támogatni fogják a Red Bullt annak érdekében, hogy kifejlesszék a következő generációs kenőanyagokat, ami a motor és a váltó teljesítményére is pozitív hatással lesz.
Christian Horner elégedetten nyilatkozott a hosszabbítás kapcsán. A Red Bull csapatfőnöke kiemelte, hogy – a Hondát is beleértve – három fél közötti együttműködés szép eredményeket hozott.
„Minden, az üzemanyagot vagy a kenőanyagot érintő új fejlesztés javította a teljesítményünket, ami kétségtelenül segített abban, hogy a pályán közelebb kerüljünk a céljainkhoz – olvasható a közleményben. – Izgatottan várjuk, hogy a hosszabbításnak hála tovább erősödjünk.”
A másik fél részéről Nigel Searle alelnök nyilatkozott, aki kijelentette, a Red Bullnál bizonyították, hogy megfelelően együtt tudnak működni velük. Searle hozzátette, az eddigiekhez hasonlóan az energiaitalosokat nem csak a pályán tekintik partnernek.
Az Aston Martin Red Bull Racinggel a versenyzésen kívül is szorosan kooperáltunk, hogy a digitális és közösségi médián keresztül kapcsolatba kerüljünk az egyre heterogénebb célcsoportunkkal
– mondta – Olyan technológiát szeretnénk nyújtani, ami a modern fogyasztónak is hasznos lehet a közutakon.”
Az ExxonMobil egyike azoknak a cégeknek, amelyek az első, 1950-es idény óta részt vesznek a Forma-1-ben, és mind az Esso, mind a Mobil számos csapatot segített győzelemhez. A Mobil 1 nevű szintetikus kenőanyag 1981 óta van jelen a sportágban, és ebben az időszakban több mint 130 futamgyőzelemben, valamint hat egyéni és öt konstruktőri világbajnoki címben játszott szerepet.
A Red Bull idén is Max Verstappennel és Alexander Albonnal vág neki a szezonnak. A motorszállító sem változik, hiszen a két autót továbbra is a Honda erőforrása fogja hajtani. A milton keynes-i istálló egyelőre 2021-ig hosszabbított az autógyártóval, a folytatásról még tárgyalások zajlanak, mert a Honda szeretné, ha kordában lehetne tartani a motorfejlesztés költségeit.