Nagy várakozás övezi az idei F1-es Ferrari bemutatását és szereplését, mivel az előző három szezon során kihívták a Mercedest a világbajnoki címért folyó küzdelemben, de az olaszok csapata csak ideig-óráig tudott komoly ellenfél lenni. 2017-ben és 2018-ban a szezon utolsó harmadáig dúlt a küzdelem, tavaly viszont már az első versenyek alapján elméleti síkra terelődött a versengés.
Erre válaszul a Ferrari valószínűleg alaposan módosít a 671-es kódjelű autó aerodinamikai koncepcióján, ezzel kapcsolatban egy nem megerősített koncepciórajz is napvilágot látott. A színfalak mögött lázas munka folyik, állítólag Sebastian Vettel is rengeteg időt tölt a szimulátorban, de aggodalmak is felmerültek.
Először a Scuderia ügyeivel kapcsolatban általában jól értesült szakblogger, Leo Turrini írt egy kérdezz-felelek bejegyzésben arról, hogy „számomra úgy tűnik, a szimulátoros és a szélcsatorna-eredmények nem nyűgözték le a maranellói mérnököket”, majd később, egy másik bejegyzésben hozzátette: „még nem érték el a kívánt értékeket a szimulátorban és a szélcsatornában.”
A baljós helyzetképet a német Auto Bild is megerősítette, ami Turrini blogposztjai után „megbízható forrásból” úgy értesült, hogy az olasz mérnökök csóválják a fejüket a fejlesztés eredményét látva.
A szaklap szerint az adatok elmaradnak a várakozásoktól, és valamilyen alapvető hiba merült fel az aerodinamika terén, ennek okát azonban egyelőre a szimulációs specialisták és a szélcsatornában dolgozó szakemberek sem tudták felderíteni. A Ferrari feltehetőleg azzal próbálkozik, hogy a Red Bullhoz hasonló, rövidebb tengelytávú és meredekebb padlószögű autóval állnak rajthoz.
Ez előnyös lehet, azonban Gary Anderson, a Jordan (a mai Racing Point) egykori technikai igazgatója rámutatott, apró számítási hibák is elegendők lehetnek ahhoz, hogy láncreakció induljon el és az autó viselkedése nehezen kiszámíthatóvá váljon. E téren különösen nagy szerepe van az első szárnynak, ami az autót érő légáramlatokat alapvetően befolyásolja és a Ferrari változtat a kialakításán.
A Scuderia bejelentette a február 11-én 18:30-kor esedékes autóbemutató helyszínét is.
Noha az olasz istállóra nem jellemzők a grandiózus leleplezések, ezúttal nem Maranellóban mutatják be a 2020-as autót, hanem a Reggio Emiliában található Romolo Valli színházban, ahol 223 évvel ezelőtt megalkották az olasz trikolort, ami később az egyesített Olaszország nemzeti zászlójában is megjelent. A bemutatót élőben közvetítik majd a Scuderia Ferrari Facebook-oldalán.