Miután az utóbbi két évben a Ferrari mindenkit lepipált motorfronton, az ellenfelek érthető módon minden apró területen igyekeznek előrelépést elérni, hogy felvegyék a versenyt a vörösökkel. Nem kivétel ez alól a 2014 óta mindent megnyerő Mercedes sem, amely sokáig egyedüralkodó volt a hibrid érában az erőforrás terén is, mostanra azonban a Ferrari őket is megelőzte. A közelgő szezon előtt a címvédő brixworth-i motorüzemében lázasan dolgoznak nemcsak a gyári csapat, hanem az ügyfelek erőforrásain is.
Tavaly nem csak a Ferrari volt meggyőző motorerő terén, hanem a korábbi években csak szenvedő Honda is, amely az általános vélekedés szerint már nincs messze a Mercedes szintjétől. Ezért aztán előre és hátra is figyelnie kell Andy Cowelléknek, a Mercedes motorfejlesztési igazgatója a csapat Twitterére feltöltött videó tanúsága szerint pedig meg is teszi ezt. Már a videó felirata is sokatmondó: „mint a régi mondás tartja, »ha nincsenek visszaesések, nem próbálkozol eléggé«"
Mint az a videóból kiderül, óriási gondok azért vélhetően nincsenek, ahogy Cowell is fogalmaz, csak a „szokásos" problémák merültek fel.
„Sok dolog történik most Brixworth-ben, számos fejlesztést hajtottunk végre a teljes erőforráson, az ERS-en és a belső égésű motoron is.
Mint mindig, most is meg kellett küzdenünk néhány kisebb problémával, miközben mindent összerakunk.
Rengeteg munkát fektettünk abba, hogy a megfelelő specifikációt állítsuk elő, teszteljük a megbízhatóságát, majd erőforrásokat küldjünk a partnereinknek, hogy beindíthassák az autójukat."
A Mercedes február 14-én mutatja be idei versenygépét, utána pedig a többiekhez hasonlóan Barcelona felé veszi az irányt. A katalán pályán már legalább három üzemképes Mercedes-motornak ott kell lennie, hiszen a Racing Point és a Williams is a stuttgartiak erőforrását használja, de ennyi természetesen nem elég, hiszen az esetleges műszaki hibáknál tartalékra is szükség van. Nem beszélve a hamarosan induló szezonról, amelynek kezdetére még több erőforrással készen kell lennie a Mercedesnek.
A versenyre szánt motorok alkatrészeinek nagy része már elkészült, zajlik az összeszerelés, majd jön a kihívás, hogy mindent eljuttassunk a világ túloldalára
– ecsetelte Cowell. – Zsúfolt időszak ez, próbálunk még teljesítményt találni, valamint megbízhatóvá tenni a motorokat, aztán összerakni az óriási mennyiségű alkatrészt."