Joggal merül fel a kérdés a Racing Point idei autóját látva, hogy a mezőny leggyengébb istállója miért nem adta hasonlóra a fejét, és miért nem próbálta meg a silverstone-i csapathoz hasonlóan egyszerűen lemásolni a 2019-es Mercedest. Claire Williams helyettes csapatfőnök szerint egyrészt azért, mert az egykor szebb napokat látott alakulat továbbra is a saját útját szeretné járni, másrészt meg azért, mert ez az esetükben nem működött volna.
Sokak szerint a Racing Point RP20-asa lehet az idei szezon leggyorsabb középmezőnybeli autója, ami abból a szempontból cseppet sem lenne meglepő, hogy nagyrészt a tavaly világbajnoki címet nyert Mercedes W10 klónjáról van szó. Míg a szabályok lehetővé teszik egyes részegységek, mint például a váltó, vagy az első és hátsó felfüggesztés átvételét más csapatoktól, teljes autót nem lehet vásárolni. A Racing Point állítja, hogy nem tett ilyet, helyette saját mérnökeivel lemásoltatta a tavalyi Mercedest.
Claire Williams elfogadja ezt a magyarázatot, saját csapata esetében azonban nem tartotta volna járható útnak.
„Nem kritizálom azt, hogy egy másik csapat miként közelíti meg a versenyzést addig, amíg az szabályos. Amit a Racing Point csinált, az a szabályok adta kereteken belül van, az ő döntésük, hogy mit tesznek – nyilatkozta a lényegében a grove-i csapat csapatfőnökeként tevékenykedő Williams. – Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy független konstruktőrök vagyunk, saját magunk gyártjuk az autónkat, ezen nem tervezünk változtatni.
Ha a Racing Pointnak az idén beválik ez a modell, egy évvel a szabályváltozások előtt, az remek, számunkra azonban nem működött volna, ezért is megyünk tovább azon az úton, amin eddig."
Noha a tesztek alapján a Williams nagyot lépett előre, valószínűleg továbbra is a mezőny végén fog szerénykedni. Ennek ellenére Claire Williams derűlátó. „Sokkal boldogabb vagyok, mint tavaly, de ez valószínűleg elkerülhetetlen. Senkinek sem meglepő ez, egyértelműen előrelépés történt csapaton belül az elmúlt 12 hónap rengeteg kemény munkájának köszönhetően, azonban tudjuk, hogy még sok munka áll előttünk, ha el akarjuk érni a végső célunkat, ami nem más, mint a dobogó. A valóságban ez azonban még nagyon messze van."
A Williams tavalyi autója nem csak lassú volt, de nem is készült el időben. Ezt a blamát az idén el akarták kerülni, ezért a számos személyi változás mellett strukturális átalakítást is végrehajtottak, és
létrehoztak egy részleget, amelynek kimondottan az a feladata, hogy felügyelje az egyes folyamatok határidejeinek betartását.
„Mindent megvizsgáltunk az autóépítés folyamatában és elvégeztük a szükséges változtatásokat. Van néhány kiemelt terület, amire koncentrálunk, nagyon átfogó tervezési folyamatot léptettünk életbe. Most már van egy ezzel foglalkozó csapatunk, az egyes emberek a különbözó területekkel foglalkoznak, hogy mincen elkészüljön időben.
Ilyesmi korábban nem volt. Ez volt az egyik fő oka, hogy tavaly elbuktunk, és nem készültünk el a tesztre.
Most látni lehet a különbséget a csapatban, minden területen jobb a kommunikáció. A szellemiség mindig megvolt, de most jobb, mint valaha."