Williams és BMW. Az egyik név a Forma-1-ben, a másik az autógyártásban vált megkerülhetetlenné, együtt azonban valamiért mégsem voltak sikeresek, vagy legalábbis nem annyira, amennyire azt közös utuk elején gondolták. A bajoroknak nem volt ismeretlen az F1, azok után, hogy az 50-es és 60-as években is beneveztek egy-egy versenyre, 1980-ban bejelentették, hogy motorgyártóként térnek vissza.
Az 1981-es idénytől egészen 1987-ig szerepeltek a motorsport csúcskategóriájában, ezalatt a Brabhammel és a Benettonnal nyertek összesen 9 versenyt, előbbivel pedig az egyéni világbajnoki cím is összejött 1983-ban, Nelson Piquet-vel a volánnál. A Forma-1 azonban 1989-re a turbókról visszatért a szívómotorokhoz, a BMW pedig kiszállt. Bő tíz évet tartott csak azonban a távollétük, 1998-ban eldöntötték, hogy a Williamsszel visszatérnek.
A debütálásra a 2000-es Ausztrál Nagydíjon került sor, Ralf Schumacher pedig némi meglepetésre rögtön harmadik hellyel nyitott, megszerezve a BMW első dobogóját az új korszakban. Az első idény még amolyan ismerkedési fázisnak számított, az elvárások nem voltak túlságosan magasak, a következő szezontól azonban már fokozatosan nőni kezdtek, és bár 2001-ben Ralf Schumacher Imolában az első győzelmet is bezsebelte, a világbajnok cím soha nem jött össze. Sem a Williams partnereként, sem 2006 után immár gyári csapatként. És hogy mikor láthatjuk ismét a bajorokat a Forma-1-ben? Motorsport-igazgatójuk szerint egyhamar biztosan nem.