Teljesen át kell alakítani az idei Forma-1-es versenynaptárat, miután a koronavírus miatt egyelőre a Kanadai Nagydíjjal bezárólag az összes versenyt elhalasztották vagy törölték. Ettől függetlenül a sportág kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media nem tett le arról, hogy az idén is megrendezzék a világbajnokságot.
Ross Brawn, az amerikai vállalat sportért felelős ügyvezetője kijelentette, akár extrém sűrű menetrendet, hét hétvégén hat futamot és Ázsiában kétnapos versenyhétvégéket is el tud képzelni, így júliusi kezdéssel akár 19 verseny is bezsúfolható az eredeti 22 helyett.
Ennek elsőre ellentmond, hogy a Racefans értesülése szerint a jogtulajdonos felmondta az operatőrökkel kötött szerződéseket, ami azt sugallná, hogy nem lesznek közvetítések, a szakportál azonban arról számolt be, hogy a megállapodásokban az is részletesen szerepel, hogy ki, melyik hétvégén dolgozik és az adott eseményt hol rendezik meg.
Brawn a Sky Sportsnak adott interjújában elmondta, komolyan foglalkoznak a zárt kapus versenyek lehetőségével, ebben az esetben a csapatok személyzete charter repülőkkel utazna, elzárnák őket a külvilágtól, a pályára való belépés előtt megvizsgálnák őket, és egyébként is a lehető legkisebb létszámú stábbal működnének a versenyek.
Ez gyaníthatóan az operatőrök megbízását is érinti, helyszíni nézők nélkül eleve kevesebb kamerára van szükség, ráadásul az új időpontokhoz új szerződéseket is kell kötni. Elképzelhető az is, hogy a megszorítások miatt a tévétársaságok sem küldenek saját stábokat a futamokra, így a központi közvetítésnek inkább a tesztelésre kell majd hasonlítania és a pályán zajló események mellett háttéranyagokat is sugároznia kell.
A héten megkerestük Gyulay Zsoltot, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatóját, aki elmondta, ők egyelőre úgy készülnek, hogy az eredeti időpontban, 2020. augusztus 2-án rendezik meg a Magyar Nagydíjat, lehetőleg helyszíni nézőkkel. A pálya első embere elmondta, szerinte a verseny a turizmus újraindításában is nagy szerepet játszhat.