Miközben a teljes Forma-1 azon munkálkodik, hogy szabályváltozásokkal csökkentse a koronavírus-járvány gazdasági hatásait igencsak megérző csapatok anyagi terheit, Frédéric Vasseur, az Alfa Romeo Racing csapatfőnöke arra figyelmeztet, hogy a rövid idő alatt megtartott sok futam így is soha nem látott terhet ró rájuk.
Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója korábban elmondta, hogy júliusi kezdés esetén akár 19 versenyt is belezsúfolhatnak a példátlan sűrűségű versenynaptárba, aminek következtében lehet olyan hét hetes időszak, amely során hat futamot rendeznek.
Vasseur szerint az, hogy gyakorlatilag fél év alatt szeretnének teljesíteni egy teljes szezonnyi versenyt, nagyon sokba fog kerülni a csapatoknak, amit a kisebb istállók sínylenek majd meg. „Ha sorozatban akarunk sok versenyt, az drágább – nyilatkozta a francia csapatfőnök az Autosportnak. – Többe kerül hat hónap alatt lefutni 18 futamot, mint tizenkét hónap alatt, mert több alkatrészt kell magunkkal vinni, több szerelővel kell dolgozni.
Ez nagyon költséges lesz. Mellesleg nem leszünk képesek megbirkózni ezzel a helyzettel és közben fejleszteni az autót. Nincs meg hozzá a csapatunk, ami képes erre."
Vasseur ezzel együtt megérti, hogy a sportág és a csapatok bevételei miatt minél több nagydíjat be kell pótolniuk. Ahhoz, hogy valamilyen szinten féken tartsák a költségeket, ő is kétnapos versenyhétvégéket javasol. „Támogatni fogok bármilyen döntést, ami lehetővé teszi, hogy a lehető legtöbb versenyt rendezzük. Biztos vagyok benne, hogy ha lesz három futam zsinórban, mint 2018-ban, akkor egy ponton lenne értelme a kétnapos versenyhétvégéknek. Már csak a tizenöt-tizennyolc verseny hat hónapon belüli megtartása okozta munkamennyiség miatt is. Ez minden csapatnak kihívást fog jelenteni. Talán a kisebb csapatoknak nagyobbat, mert nekünk nincs akkora személyzetünk, hogy rotáljuk a szerelőket és a többi. Meg kell találnunk a megoldást, hogy csökkentsük a munkamennyiségüket."
Az Alfa Romeo csapatfőnöke dicsérte a többi istállót, szerinte „mindenki nagyon rugalmas, megérti a helyzetet és azt, hogy nagyon fontos megoldásokat találni", valamint kiemelte, hogy
mélységesen egyetért a 2021-es szabályok 2022-re halasztásával és azzal, hogy az idei szezonra befagyasztották az új generációs autók fejlesztését.
„Őszintén mondom, hogy ez a lehető legjobb döntés. Ez volt messze a legjobb opció, és ez az egyetlen, ami működőképes számunkra ebben a szituációban."