Élő:

Schumachert, Alonsót és Räikkönent sem érdekelte, ha lassabb a vártnál

Forma-1, Bahreini Nagydíj 2005, Michael Schumacher, Kimi Räikkönen, Fernando Alonso, Scuderia Ferrari, McLaren, Renault
SAKHIR, BAHRAIN - MARCH 09: Kimi Raikkonen of Finland and McLaren-Mercedes, Fernando Alonso of Spain and Renault, and Michael Schumacher of Germany and Ferrari pose together at the press conference prior to the Bahrain Formula One Grand Prix at the Bahrain International Circuit on March 9, 2006, in Sakhir, Bahrain. (Photo by Paul Gilham/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Romain Grosjean és a Benetton korábbi szerelőjének egybehangzó állítása alapján érdekes képet kaphatunk arról, miként közelítette meg a versenyre való felkészülést az F1 rekordbajnoka és két, szintén vb-címig jutó korábbi riválisa.

Mi a közös Fernando Alonsóban, Kimi Räikkönenben és Michael Schumacherben? Erre a kérdésre egy rakás jó válasz létezik: mindhárman világbajnokok, mindhárman versenyeztek a Ferrarinál, és így tovább. Romain Grosjean a minap azonban kiemelt egy eddig talán kevésbé hangoztatott jellemvonást, amely az említett trió mindegyik tagjára igaz.

Az F1 hivatalos Instagram-oldalán zajló beszélgetés során Will Buxton Grosjeannak szegezte azt a kérdést, hogy korábbi csapattársai közül kit csodál a legjobban. „Nos, ez nehéz – felelte a francia pilóta. – Alonso mellett kezdtem az F1-ben, majd Räikkönen mellett tértem vissza, és most meg itt van Kevin. Igazán nehéz kérdés. Sokat tanultam Fernandótól és Kimitől egyaránt, némileg hasonló módon, ami meglepő."

Räikkönen, Alonso és Schumacher nagyon hasonlított abban, ahogyan a szabadedzéseket megközelítette Forrás: Getty Images/2006 Getty Images/Paul Gilham

Grosjean egy tucat dolgot kiemelhetett volna, ami megvan Alonsóban, Räikkönenben, és a legtöbb világbajnokban, ő azonban egy igen érdekes területet választott. Nevezetesen azt, ahogy az említett két pilóta megközelítette az adott versenyhétvégét. „Sokan azt gondolják, hogy nagyon különbözőek, de mindkettejüknél csak az számított, hogy már az első szabadedzés kezdetekor csak a vasárnapi verseny lebegjen a szemük előtt.

Amikor az ember fiatal, minden edzésen gyors akar lenni. Utána azonban elgondolkodik, hogy »oké, most ilyen körülmények vannak, de vasárnap kicsit mások lesznek, úgyhogy változtassunk ezen vagy azon és dolgozzunk tovább így.«"

Mindez egybecseng azzal az állítással, amelyet Steve Matchett, a Benetton korábbi szerelője tett "The Mechanic's Tale" című könyvében. A szerző 1990-től 1998-ig volt az ez idő alatt Schumacherrel két világbajnoki címet nyerő csapat tagja, és megfigyelte, hogy a fiatal német mennyire máshogy áll hozzá a felkészüléshez a szabadedzéseken, mint 1995-ös csapattársa, az akkor 31 éves, szintén tapasztalt F1-es pilótának számító Johnny Herbert.

Herbert ideges lett, ha rosszul alakult a felkészülés a versenyre Forrás: Getty Images/Ben Radford

„Amikor jól mentek Johnny dolgai, akkor vidám volt. Egy gyors kör a szabadedzésen, és máris rengeteg pozitív és konstruktív visszajelzéssel szolgált az autóról a mérnököknek – írta Matchett. – Amikor azonban az ellenkezője volt a helyzet, komorrá, csüggedté és visszahúzódóvá vált, frusztrált lett a helyzettől és elcsendesedett.

Herbert ezzel együtt két futamot is nyert abban az évben a Benettonnal, jóllehet, a világbajnok címért harcoló Schumacher és Damon Hill Silverstone-ban és Monzában is összeütközött egymással és kiesett. Schumacher végül 102 ponttal világbajnok lett, Herbert pedig 45 egységgel a negyedik helyet szerezte meg az év végi összesítésben.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!