Vágólapra másolva!
Újabb válságtanácskozást tartottak az F1-es csapatok, a Liberty Media és az FIA képviselői a koronavírus gazdasági és sportszakmai következményeiről. Az irány egyértelmű, de a részletek terén akadnak vitás kérdések.

Alaposan felborítja a koronavírus a Forma-1 idei évét és a közeljövőt is, mivel az elhalasztott és törölt versenyek komoly bevételkiesést generálnak a csapatoknak és a jogtulajdonosnak egyaránt. Az istállók, a Liberty Media és az FIA képviselői ismét megbeszélést tartottak, amely során megoldásokat próbáltak találni a kialakult helyzetre.

A BBC tudósítása szerint továbbra sem látszik tisztán, hogy mikor indulhat el a 2020-as szezon, de április folyamán további halasztások várhatók. A brit közmédia portálja szerint „az F1 főnökei már komolyan foglalkoznak azzal a lehetőséggel, hogy zártkapuk mögött tartsanak versenyeket, így a szezon elindulhatna a közösségi távolságtartásra vonatkozó előírások feloldása előtt.”

Helyszíni nézők nélkül indulna a szezon? Forrás: NurPhoto via Getty Images/Jose Breton/NurPhoto/Nurphoto

A portál szerint a sportág vezetői abban reménykednek, hogy az európai társadalmak lépései révén júliusra vagy augusztusra javul annyit a vírushelyzet, hogy néhány zártkapus versenyt meg lehessen tartani. Az eredetileg 2020. július 19-re tervezett Brit Nagydíjat nézték ki „működőképes” első futamnak, mert a tízből hét F1-es csapat Silverstone közelében működik.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke az Österreich című lapnak adott interjújában azt mondta, reméli, hogy ősszel már elkezdődik a világbajnokság.

Hivatalosan eddig azt közölték, hogy a június 7-re tervezett Azeri Nagydíjig bezárólag minden futamot elhalasztanak vagy törölnek, így a szezon június 14-én, Kanadában kezdődhetne, de Észak-Amerikában csak most kezdett romlani a helyzet a koronavírus miatt, és egy helyszíni szurkoló fotói szerint március végén még nyoma sem volt a montreali előkészületeknek.

Amennyiben Silverstone-ra csúszik a kezdés, lényegében a szezon első fele elmaradna vagy új dátumot igényelne, és az eredeti versenynaptár szerint csak a Brit, a Magyar, a Belga és az Olasz Nagydíj maradhatna meg az európai szezonból, de feltehetőleg már most is létezik egy alternatív versenynaptár, mert az áprilisban esedékes Kínai Nagydíj valószínűleg átkerült novemberre.

A csapatok arról is tárgyaltak, hogy 2022-ről 2023-ra halasszák az új technikai szabályok bevezetését, ezt a Red Bull állítólag támogatta volna, de Jean Todt, az FIA elnöke ellenezte.

Az ötórás tárgyalás végére nem sikerült egyezségre jutni a költségplafon további csökkentéséről sem: az eredetileg 175 millió dolláros keretet korábban már 150-re módosították, a Mercedes támogatta volna, hogy ez tovább csökkenjen, de a gyári csapatok végül kifogásokkal éltek, rámutatva, hogy ők az ügyfélcsapatoknál többet költenek fejlesztésre.

A Ferrari képviselője állítólag rámutatott arra is, hogy további csökkentéssel jelentős leépítésekre lenne szükség Maranellóban,

ami az olasz munkajogi előírások miatt problémás lehet. Felmerült a lehetőség, hogy a motorfejlesztésre is költségplafont vessenek ki, és az is, hogy a fejlesztést is végző gyári istállókra magasabb határ vonatkozzon, de döntés csak egy újabb megbeszélésen, néhány nap múlva születhet.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!