Konkrétum továbbra is nagyon kevés van az idei Forma-1-es szezon rajtjával kapcsolatban, jelenleg annyi biztos, hogy a június 14-i Kanadai Nagydíj a legkorábbi verseny, amelyet még nem halasztottak el, a jogtulajdonos Liberty Media pedig 15-18 futamot szeretne, aminek érdekében akár 2021-re is hajlandó elnyújtani az idény végét. A július 19-én esedékes Brit Nagydíj szervezői azonban most megtörték a csendet, és legalább annyit tudattak a világgal, hogy április végéig kivárnak a döntéssel a silverstone-i futam sorsáról.
A világ legtöbb országához hasonlóan jelenleg az Egyesült Királyságban is töröltek, vagy elhalasztottak minden jelentős sporteseményt, a Premier League-t április 30-ig függesztették fel, sajtóhírek szerint pedig a wimbledoni tenisztorna elhalasztása is elkerülhetetlen.
A füves pályás Grand Slam-torna mindössze egy héttel a Brit Nagydíj tervezett időpontja előtt érne véget, a silverstone-i szervezők azonban kitartanak amellett, hogy nekik még bőven van idejük kivárni.
„Silverstone továbbra is szoros kapcsolatban van a Forma-1-gyel a jelenlegi helyzetről, és értékeli a Brit Nagydíj július 17-e és 19-e közötti megvalósításának lehetőségét. Teljes mértékben tiszteletben tartjuk, hogy más júliusi Egyesül Királyság-beli sportesemények döntést hoztak az eseményeikről, de
fontos hangsúlyozni, hogy az ő logisztikai és sporttal kapcsolatos megállapodásaik eltérnek Silverstone-étól, ennélfogva a mi időbeosztásunk április végéig ad lehetőséget a végső döntés meghozatalára
– áll a pálya által kiadott közleményben. – A szurkolóink, a kollégák és az F1-es közösség biztonsága lesz a prioritásunk, továbbra is kapcsolatban vagyunk az illetékes hatóságokkal."
A silverstone-i futamot három olyan nagydíj, a kanadai, a francia és az osztrák előzi meg a naptárban, amelyet még nem töröltek vagy halasztottak el, Martin Brundle ex-F1-es pilóta és a Sky Sports jelenlegi szakkommentátora szerint azonban az is elképzelhető, hogy július közepén, az Egyesült Királyságban látunk az idén először F1-es versenyt.
Szerintem a szezon teljes első fele Európában lesz. Hét csapatnak Angliában van a székhelye, a legegyszerűbb a Brit Nagydíj megszervezése lenne"
– nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak.
Mindez logisztikai szempontból valóban ésszerű, hiszen várhatóan Európán belül hamarabb feloldják majd az országhatárokra vonatkozó korlátozásokat, a csapatok felszerelését pedig nem kell repülővel szállítani, mindenki eljuthat a kamionjaival az adott helyszínre. Amennyiben Silverstone-ban lesz az első futam, úgy mindez még méltó emléket is állíthat a 70 éves világbajnoki sorozatnak, amelynek 1950-ben szintén ezen a pályán volt az első versenye.
Az áprilisi Kínai Nagydíj volt az első, amelyet a koronavírus-járvány miatt töröltek az idei futamok közül, jóval azelőtt, hogy Európában is elterjedt a vírus. Az ázsiai ország már kezd kilábalni a kritikus helyzetből, a vírus kiindulási pontjaként számon tartott Vuhanba már beutazni is lehet.
A Kínai Nagydíj sorsáról döntés ezzel együtt még nincs, noha a szervezők hangot adtak abbéli reményüknek, hogy sikerül az idén bepótolni azt.
Pozitív jel, hogy a kínai Forma-4-es bajnokság most kiadott, módosított menetrendjében az egyik, novemberre tervezett forduló úgy szerepel, mint a Forma-1-es nagydíj betétversenye.
Jelenleg három futam, a mexikói, a brazil és az abu-dzabi szerepel ebben a hónapban, így meglehetősen nehéz látni, hogy hova férhet el a kínai futam, de ha a teljes naptárat csúsztatni kell, nem zárható ki, hogy valóban a novemberi hónapot nézte ki az F1 a pótlására.