Egy éve téma, hogy mi lesz a Mercedes F1-es sikercsapatának sorsa, miután a sportágban való jelenlét mellett mindig is kitartó Dieter Zetsche nyugdíjba vonult és a Daimler AG elnöki székét Ola Källenius vette át. A svéd üzletember az elmúlt hónapok során többször is belenyúlt a csapat működésébe, és állítólag nincs jó viszonyban a sikert sikerre halmozó Toto Wolff-fal.
Wolff szerződése az év végén lejár, és az Auto Bild Motorsport tudósítója, Ralf Bach arról számolt be, hogy a csapatot működtető vállalatban 30 százalékos részesedéssel is rendelkező osztrák üzletember lemond a csapatfőnöki pozícióról, viszont a felügyelőbizottság tagja marad. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy ki lesz az utódja.
Bennfentes információra hivatkozva a szerző azt állítja, Wolff és üzlettársa, Lawrence Stroll a jövőben további részesedést vásárolhat a csapatban, ezzel a jelenlegi formában véget érhet a Mercedes gyári jelenléte a Forma-1-ben, de lehetséges, hogy a névhasználat jogát az új többségi tulajdonosok is megkapják.
Felmerülhet az Aston Martin autógyár és a Mercedes F1-es csapatában 70 százalékos részesedéssel bíró Daimler közötti csereügylet is,
ebben az esetben Stroll és befektetői köre átadná az autógyárban birtokolt tulajdonrészét a Daimlernek. Ennek előkészítése lehet, hogy a héten bejelentették, augusztustól az affalterbachi Mercedes-AMG ügyvezetője, Tobias Moers lesz az Aston Martin elnöke. Moers elődje és bizalmasa éppen Källenius.
Régóta pletykálnak arról, hogy Wolff és Stroll átvehetik a Mercedes F1-es csapatának irányítását, de eddig nem volt világos, hogy mit kezdenének (a Racing Pointtal) egyszerre két istállóval, és azt is csak találgatni lehetett, hogy a Mercedes mellett Wolff milyen céllal fektetett be az Aston Martinba. Az elmélet megmagyarázná ezeket a lépéseket, annál is inkább, mert
a Daimler így leépítések nélkül vissza tudna lépni a Forma-1-től, miközben az AMG technológiáját is felhasználva a Ferrari autóipari kihívójává válhatna.
A lap kereste a Mercedest a Wolff-fal kapcsolatos értesülés ügyében, de nem kapott választ. Källenius korábban azt mondta, a Forma-1 értékes és költséghatékony reklámfelület a márkának, a költségplafon révén akár önfenntartó is lehetne, viszont a fejlesztések korlátozására vonatkozó előírások miatt a továbbiakban nem garantált a 2014 óta tartó sikersorozat töretlen folytatása.