Az idei előszezoni tesztelés egyik legfeltűnőbb műszaki fejlesztése a Mercedes trükkös, DAS nevű kormányműve volt, ami a pilóta számára lehetővé teszi, hogy menet közben, a kormányoszlop meghúzásával vagy eltolásával állítani tudja a kerékösszetartást.
Az innováció véletlenül bukott le annak köszönhetően, hogy az előszezoni teszteket élőben közvetítették az F1 TV-n. Több csapat rögtön szabálytalannak minősítette az újítást, a Red Bull valószínűleg meg is óvta volna az eredményt, ha az Ezüstnyilak pilótái Ausztráliában bevetették volna, egyelőre arról született döntés, hogy 2021-től tilos lesz használni.
Egy rajongói kérdésre válaszolva James Allison, a Mercedes technikai igazgatója a csapat YouTube-csatornájára feltöltött videóban elárulta, elég nehéz volt megvalósítani a fejlesztést, amit tulajdonképpen már 2019-ben szerettek volna bevetni, de az első változat még elbukott az FIA ellenőreinél.
Elmondtuk nekik, hogy szerintünk ez miért szabályos és irigykedve elismerték, hogy tulajdonképpen az”
– nyilatkozta a brit szakember. Allison elárulta, az FIA-nál mondták nekik, hogy az egész kormányműnek mozognia kell, ő azt gyanítja, hogy ezzel el akarták venni a mérnökök kedvét a folytatástól. „Szerintem azt remélték, hogy túl nehéz lesz és feladjuk, így nem okozunk nekik újabb problémákat.”
A DAS jelenlegi formája végül azután alakult ki, hogy John Owen főtervező irányítása alatt három különböző változat is készült, végül a legvalószínűbben bevethető verziót választották ki, ezt végül egy éves csúszással a barcelonai teszten is bevetették.
Allison szerint a munkát nagyban segítette, hogy Owen megérzéseiben lehet bízni.
„Nagyon jól ráérez, hogy valami megvalósítható-e vagy sem, és ez igen hasznos vonás, mert lehetővé teszi a számunkra, hogy bátran elkezdjünk költekezni, miközben mások úgy éreznék, hogy a végkifejlet bizonytalan” – árulta el.