Élő:

Mercedes: Az FIA-nál nem hitték, hogy szabályossá lehet tenni a DAS-t

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Barcelona teszt 3. nap
Lewis Hamilton and the Mercedes W11 during the day 3 of the formula 1 testing, on 21 February 2020, in Barcelona, Spain. Photo: Joan Valls/Urbanandsport /NurPhoto -- (Photo by Urbanandsport/NurPhoto via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Egy rajongói kérdésre válaszolva James Allison, a Mercedes technikai igazgatója elárulta, az FIA-nál szabálytalannak tartották a DAS néven ismert innovatív kormányművet, de a csapat nem adta fel, és végül előálltak egy szabályos és megvalósítható változattal.

Az idei előszezoni tesztelés egyik legfeltűnőbb műszaki fejlesztése a Mercedes trükkös, DAS nevű kormányműve volt, ami a pilóta számára lehetővé teszi, hogy menet közben, a kormányoszlop meghúzásával vagy eltolásával állítani tudja a kerékösszetartást.

Az innováció véletlenül bukott le annak köszönhetően, hogy az előszezoni teszteket élőben közvetítették az F1 TV-n. Több csapat rögtön szabálytalannak minősítette az újítást, a Red Bull valószínűleg meg is óvta volna az eredményt, ha az Ezüstnyilak pilótái Ausztráliában bevetették volna, egyelőre arról született döntés, hogy 2021-től tilos lesz használni.

A DAS látványos fegyver a Mercedesnél, de nem biztos, hogy az lesz a döntő tényező Forrás: NurPhoto via Getty Images/Joan Valls/NurPhoto/Joan Valls

Egy rajongói kérdésre válaszolva James Allison, a Mercedes technikai igazgatója a csapat YouTube-csatornájára feltöltött videóban elárulta, elég nehéz volt megvalósítani a fejlesztést, amit tulajdonképpen már 2019-ben szerettek volna bevetni, de az első változat még elbukott az FIA ellenőreinél.

– nyilatkozta a brit szakember. Allison elárulta, az FIA-nál mondták nekik, hogy az egész kormányműnek mozognia kell, ő azt gyanítja, hogy ezzel el akarták venni a mérnökök kedvét a folytatástól. „Szerintem azt remélték, hogy túl nehéz lesz és feladjuk, így nem okozunk nekik újabb problémákat.”

Valtteri Bottas, John Owen és Lewis Hamilton a tavalyi Brit Nagydíj megnyerése után Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Bryn Lennon

A DAS jelenlegi formája végül azután alakult ki, hogy John Owen főtervező irányítása alatt három különböző változat is készült, végül a legvalószínűbben bevethető verziót választották ki, ezt végül egy éves csúszással a barcelonai teszten is bevetették.

Allison szerint a munkát nagyban segítette, hogy Owen megérzéseiben lehet bízni.

„Nagyon jól ráérez, hogy valami megvalósítható-e vagy sem, és ez igen hasznos vonás, mert lehetővé teszi a számunkra, hogy bátran elkezdjünk költekezni, miközben mások úgy éreznék, hogy a végkifejlet bizonytalan” – árulta el.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!