Pierre Gasly tavaly augusztusi lefokozása előtt példátlanul hosszú idő telt el a Forma-1-ben anélkül, hogy a szezon közben versenyzőt kellett cserélni, az idén viszont a koronavírus fenyegetése miatt megnő az esély arra, hogy az állandó pilóták helyett a kispadról kell behívni egy tartalékost.
A Renault bejelentette, hogy ők továbbra is Szergej Szirotkinnak szavaznak bizalmat. Az orosz sportoló 2017-ben és 2019-ben már betöltötte ezt a szerepet, 2018-ban pedig a Williams színeiben teljesítette a szezont, így viszonylag friss F1-es tapasztalata is van.
„Felismertem, milyen fontos a csapatnak, hogy legyen egy pilóta, aki gyorsan be tud ugrani, ha felmerül a lehetőség, különösen most, amikor a világ ilyen helyzetben van – nyilatkozta az orosz sportoló. – Készen állok arra, hogy újra Forma-1-es autóval versenyezzek. Várom már, hogy láthassam a barátaimat a Renault-nál.”
Természetesen nem a Renault az egyetlen, ami mozgósította a tartalékpilótáját, akadnak csapatok, ahol akár többen is bevetésre készen állnak.
A Mercedesnél és ügyfélcsapatainál, a Racing Pointnál és a McLarennél a Formula E-ben versenyző Stoffel Vandoorne-ra számíthatnak, a Ferrari baj esetén előlépteti Antonio Giovinazzit az Alfa Romeótól, ahol Robert Kubica a tartalékpilóta. A Red Bull és az Alpha Tauri közös beugrója az F2-es Sergio Sette Camara, ő valószínűleg maximum a fiókcsapatnál kapna lehetőséget.
Újoncokra számíthat a Haas és a Williams is: az amerikai istállónál Louis Deletraz és Pietro Fittipaldi áll lesben, a sereghajtó pedig Jack Aitkent hívja be, ha valami probléma merülne fel a hétvégén kezdődő szezon során.
Az F1 jogtulajdonosa korábban közölte, a világbajnokság akkor sem áll le, ha koronavírusos csapattagot találnak,
és az adott istálló esetleg nem tud rajthoz állni. Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke hozzátette, akár egy beteg is visszalépésre kényszeríthet egy csapatot. Ez történt az Ausztrál Nagydíj helyszínén is, ahol a McLaren visszalépett a versenyzéstől, ennek következtében végül az egész programot törölték.