A koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásai miatt a Forma-1 a csapatokkal egyetértésben költségcsökkentő intézkedéseket vezetett be, amelyek közül az egyik, hogy a következő szezont is lényegében az idei autókkal fogják kezdeni, mivel a fejlesztések egy részét már az idei első futamtól, további alkatrészekét pedig a szezon későbbi részétől befagyasztják.
Noha a McLaren Renault-ról Mercedes-motorra váltása miatt hagytak a szabályokban egy kiskaput, és az FIA-val egyetértésben zsetonok felhasználásával két területen minden csapat változtathat majd az autóján, Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója szerint ez nem lesz elegendő ahhoz, hogy változzanak az idei szezon elején látott erőviszonyok.
Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója korábban elmondta, hogy egy meg nem nevezett csapat már jelezte is nekik, hogy mellényúlt a hűtőrendszere tervezésével, így az egyik zseton felhasználásával azon szeretne majd változtatni. Javarészt tehát nem a teljesítmény növelésére, hanem a melléfogások kijavítására lesz alkalmas a két joker.
A fejlesztések nagy részének befagyasztása azonban ezzel együtt nehézzé teszi majd, hogy a csapatok reagáljanak a problémákra, így könnyen megeshet, hogy az erőviszonyok 2021 végén megegyeznek majd a 2020 első futamain látottakkal.
„Fennáll ennek a veszélye, emiatt némileg mi is aggódunk – ismerte el Brown az Auto Motor und Sportnak. – Tavaly a miénk volt a hatodik, ha nem a hetedik leggyorsabb autó a téli teszteken. Utána aztán elég gyorsan elfoglaltuk a negyedik helyet a szezon korai szakaszában, mert kihoztuk a legtöbbet a lehetőségeinkből. Nem túlzás kijelenteni, hogy utána a szezon második felében már a miénk volt a negyedik leggyorsabb autó, köszönhetően a jó fejlesztési munkánknak.
A korlátozások most azt a képességünket is korlátozni fogják, hogy jól tudjuk fejleszteni az autót. Úgyhogy a következő versenyeken látott erőviszonyok valószínűleg maradnak a következő másfél évre.
Egyszerűen azért, mert nem lehet olyan ütemben fejleszteni, mint korábban. Az jól jár, akinek a kezdetektől fogva jó autója van, viszont gondot fog jelenteni, ha nincs."
Mindez persze nem lehet akadálya a szoros csatáknak, legalábbis ami a középmezőnyt illeti, az Brown szerint ugyanis az idén is elképesztően szoros lesz.
Mi elégedettek voltunk az autónkkal a barcelonai teszteken, de az is világossá vált, hogy a Racing Point gondokat fog okozni a régi Mercedesével.
Akárhogy is, a középmezőny hihetetlenül szoros, senki sem lógott ki igazán lefelé, még a Williams sem. A középmezőnyben a negyedik helyért folyó csata az idén is a legizgalmasabbnak ígérkezik. Képzelje el, ha mindez az első helyért zajlana."