HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 28: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 leads Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during the F1 Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 28, 2019 in Hockenheim, Germany. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Sajtóértesülések szerint lehetséges, hogy a szokásokkal ellentétben idén nem Monza lesz az utolsó (tradicionális) európai helyszín, hanem közvetlenül az Olasz Nagydíj után még két versenyt rendeznek az öreg kontinensen. Emiatt lehetséges, hogy Német Nagydíjat végül mégis sikerül megtartani.
Kedden hivatalosan is bejelentették az idei Forma-1-es világbajnokság első nyolc futamának helyszínét, valamint időpontját. Ennek következtében szeptember elejéig elméletileg biztosított a versenyzés, utána azonban még mindig sok a kérdőjel.
Azzal, hogy Silverstone végül két viadalt is képes lesz megrendezni, Hockenheim járt rosszul, hiszen ha az Egyesült Királyságban nem lehetett volna versenyt tartani, akkor minden bizonnyal a Német Nagydíj lett volna a beugró. Jochen Nerpel, a pálya társigazgatója azonban kijelentette, tisztában voltak a helyzettel. „Teljesen világos volt számunkra, hogy amennyiben Angliában feloldják a szigorításokat, nem leszünk benne a versenynaptárban” – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak.
A lap azonban úgy tudja, hogy a tavalyi szezon legjobb futamát produkáló helyszín számára nincs minden veszve, ugyanis könnyen lehet, hogy a szokásokkal ellentétben nem Monza lesz az utolsó klasszikus európai helyszín. Az eredetileg utána következő Szingapúri, valamint a számos médium szerint szeptember végére tervezett Azeri Nagydíj is kieshet, mivel csak szurkolókkal együtt vállalnák a rendezést.
Az általában október elején esedékes szuzukai futam pedig azért eshet kútba, mert Japán csak jövő márciustól tervezi beengedni az Európából és az Egyesült Államokból érkezőket az országba. Emellett ráadásul Vietnám sem szeretne őszi futamot.
Az AMuS szerint a Forma-1-nek már van vészforgatókönyve, és a további bevételkiesés elkerülésének érdekében azt tervezik, hogy az Olasz Nagydíj után még két európai futam legyen. Itt jön képbe Hockenheim, ami várhatóan Imolával és Mugellóval lesz harcban. Ebben az esetben pedig nem valószínű, hogy három futam lesz Olaszországban. Ami a két itáliai helyszínt illeti, az Autosport szerint utóbbi az esélyesebb, mivel előbbi nem tudja biztosítani a pálya körül élők biztonságát.
A német lap szerint az is könnyen elképzelhető, hogy Szocsiban is két futam lesz. Oroszország ugyan súlyosan érintett a koronavírus-járványban, de a gócpont leginkább Moszkvában és környékén van.
Ellenben a tengerparti helyszín alkalmasnak tűnik a biztonságos versenyrendezésre, hiszen a komplexumot el tudják zárni a szurkolók elől, emellett pedig minden hotel sétatávolságra van a pályától.
Ami az idény végét illeti, Bahrein állítólag két versenyt fog rendezni, a szezonzáró pedig szokás szerint Abu-Dzabiban lesz. Ha ezek közül minden megvalósulna, akkor 15 futamnál tartanánk, ami elérné az F1 vezetése által kitűzött minimális célt. Ugyanakkor van még egy probléma: a sorozat csak akkor tekinthető világbajnokságnak, ha legalább három kontinensre ellátogat. Mivel az Ausztrál Nagydíjat véglegesen törölték, egy amerikai futam mindenképpen szükséges.
Mind Mexikó, mind Brazília bejelentette, hogy az eredeti időpontban szeretnék megtartani saját versenyüket, ugyanakkor aggasztó, hogy Mexikóvárosban és São Paulóban növekszik a fertőzöttek száma. A Kanadai Nagydíj helyzete szintén kérdéses, hiszen François Dumontier, a futam promótere ugyan korábban optimistán nyilatkozott, több forrás is úgy tudja, hogy idén nem lesz futam Montrealban.
Az austini pálya ennél is aggasztóbb szituációban van, mivel események hiányában rendkívül nehéz pénzügyi helyzetbe került.
A zárt kapus futam ráadásul nem tenné lehetővé, hogy a pálya üzemeltetői kifizessék a rendezési díjat. Az IndyCar már törölte is a Circuit of The Americast a versenynaptárból. Ha minden kötél szakad, akkor az AMuS szerint Indianapolis lehet a megmentő, ahol a Forma-1 1999 és 2007 között versenyzett.