Néhány új technikai direktívát léptetett életbe az FIA az F1-es erőforrások olajfogyasztásával és energiavisszanyerő-rendszerének energia-menedzsmentjével kapcsolatban. A szabálytalanságokat megelőzni hivatott pontosítások vélhetően az első gyümölcsei a Ferrari és a szövetség között februárban köttetett titkos megállapodásnak, amelynek keretein belül a Scuderia segíti az FIA-t a motorokkal kapcsolatos szabályok betartatásában.
„Az FIA és a Scuderia Ferrari számos olyan technikai kötelezettségben egyezett meg, amelyek elő fogják segíteni minden Forma-1-es erőforrás ellenőrzését az elkövetkező szezonokban" – állt az FIA és a Ferrari között köttetett titkos paktumról kiadott közleményben. Mint ismert, a szövetség szabálytalanságot talált a Scuderia tavalyi erőforrásában, ám azt nem tudta minden kétséget kizáróan bizonyítani, így hosszabb bírósági huzavona helyett megállapodott a maranellóiakkal.
Ennek a megállapodásnak a részletei továbbra sem ismertek, a fentebb leírtak viszont igen. Ez alapján a Ferrari segíti az FIA-t abban, hogy bezárja az erőforrások használata körüli kiskapukat.
A most kiadott állásfoglalások két olyan területre vonatkoznak, amelyekkel a csapatok az elmúlt években sokat trükköztek. Az olajfogyasztásra vonatkozó előírásokon eleve szigorított az FIA 2020-ra, 100 km-en már csak 0,3 liter olajat használhatnak az istállók. Az egyik új direktíva ennek betartását hivatott elősegíteni, új mérési és plombálási procedúrákat tartalmaz, amelyeket az FIA ellenőrei szükség esetén alkalmazhatnak.
Ami az energiafelhasználást illeti, a szövetség egy fejlettebb szenzort fog bevetni,
amely az Osztrák Nagydíjtól kezdve a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes autóiban lesz jelen, majd ahogyan később elérhetővé válik, a többi csapat autóiba is beszerelik.
Az új szenzor az ERS által begyűjtött energia újrahasznosítását felügyeli. Mindennek azért van jelentősége, mivel a gyanú szerint az elmúlt években a csapatok – különösen a Ferrari – módot találtak arra, hogy a szenzort megkerülve több energiát leadva javítsanak a motor teljesítményén.
Míg a tavalyi szezonban az FIA által az erőforrással kapcsolatban kiadott direktívák többsége a Ferrari trükközését volt hivatott megakadályozni, az új állásfoglalások aligha a vörösöket veszik célba, hiszen velük együttműködve alakították ki azokat.