Kedden a Forma-1 jogtulajdonosa kiadta az idei versenynaptár első nyolc fordulójának listáját, így hivatalosan is megerősítették, hogy hat állomáson összesen nyolc európai futammal indul a koronavírus által teljesen felborított 2020-as szezon.
Rendhagyó módon Ausztriában és az Egyesült Királyságban egymás után két nagydíjat is rendeznek majd, ezért felmerült, hogy a második alkalommal az időmérő edzést fordított rajtráccsal indított kvalifikációs futamra cseréljék, de a Mercedes ellenállása miatt a terv várhatóan nem valósul meg.
Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója elismerte, „nem minden csapatnak tetszett” az elképzelés, és a jogtulajdonos nem akar mesterséges „trükköket” erőltetni, de továbbra is keresnek olyan ötleteket, amelyek javíthatják a versenyzés színvonalát. „Egyhangú támogatás kell ahhoz, hogy ilyen rövid idő alatt változások történjenek. Most szinte valós időben változunk” – nyilatkozta.
El akarjuk kerülni, hogy [az újítások] mesterkéltek legyenek. Ez nagyszerű sportág, remek történettel, kiváló hősökkel, sztárokkal, hihetetlenül tehetséges pilótákkal és egyéb szakemberekkel,
mindezt bizonyos fokig tiszteletben is akarjuk tartani, de ez nem azt jelenti, hogy ne keresnénk a változások lehetőségét. Ez a szezon különleges, és ezért egy kicsit több lehetőséget nyújt, hogy olyan dolgokat is kipróbáljunk, amikről egyébként nem is gondoltuk volna, hogy valósággá válhatnak, és hozzátehetnek a versenyzéshez” – vélte az F1 első embere.
Szokatlan, de szükségszerű az a lépés is, hogy csak a versenynaptár egy részét jelentették be, de Carey szerint „egy viszonylag rövid idősávon túl nem látunk tisztán”, és elárulta, ez a promóterekre is igaz. A szezon további állomásainak bejelentése kapcsán a határidők helyett inkább célokat határoz meg, de elismerte, szeretné, ha június végéig összeállna a teljes menetrend.
Vannak lehetőségeink akkor is, ha néhány dolog nem áll össze. Számítunk arra, hogy lesznek versenyek a naptárban, amelyeket továbbra sem lehet megtartani. Szerintem erre is van megoldásunk.”
Carey ezzel feltehetőleg a bakui és a szingapúri fordulóra utal, de olasz lapértesülés szerint rezeg a léc Szocsi esetében is. Ezek szeptember során esedékesek, de ha utcai versenyeket továbbra sem lehet tartani, várhatóan más, épített helyszínekkel pótolnák a futamokat. A Motorsport.com olasz kiadása szerint a Ferrari tulajdonában lévő Mugello is a jelöltek között van.