Red Bull: Elégedettek vagyunk, de kihívóként kezdünk

Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing RB16 Filming Day Silverstone
NORTHAMPTON, ENGLAND - JUNE 25: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Aston Martin Red Bull Racing RB16 in the Pitlane during the Red Bull Racing RB16 Filming Day at Silverstone Circuit on June 25, 2020 in Northampton, England. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Red Bull technikai igazgatója, Pierre Wache egy interjúban elárulta, a bizonytalanság még nekik is nehézségeket okozott az előszezon során, de úgy véli, az RB16-os minden körülmények között megállja a helyét 2020-ban.

A pénteki szabadedzésekkel végre megkezdődik az idei F1-es világbajnokság Ausztriában, ennek apropóján a Red Bull interjút készített a csapat technikai igazgatójával. Pierre Wache ritkán nyilatkozik, ezért a kérdéseket és a válaszokat változtatás nélkül közöljük.

Eltekintve a nemrég megtartott filmforgatástól, legutóbb Barcelonában léptek pályára az autók, négy hónappal ezelőtt. Izgatottan várja az ausztriai hétvégét és továbbra is elégedett az előszezoni teszteken látottakkal?

Minden évben izgatottan várom Ausztriát! Nagyon érdekes pálya, és nagyon boldog vagyok attól is, amit az RB16-ostól láttunk. Rendbe tettük az RB15-ös viselkedését, így a pilóta jobban ki tudja használni az autót, ez lehetővé teszi Maxnak és Alexnek, hogy még nagyobb teljesítményt sajtoljanak ki.

Vajon a Red Bull az idén a Mercedes igazi kihívója lesz? Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Clive Mason

Az RB16-os egyértelműen nagy lépés a tavaly látottakhoz képest, megvan benne a lehetőség a fejlesztésekre is, úgyhogy örülök a látottaknak. Azt nem garantálhatom, hogy ez elég lesz a többiek legyőzéséhez, de az is a munkánk része. Nagy csapatunk van, még nagyobb elvárásokkal, számítanak tőlünk győzelmekre, és mindent megteszünk, hogy ezeket el is érjük.”

Miután az Egyesült Királyságot lezárták és az FIA kiterjesztette a kötelező gyárbezárásokat, hogyan készültek fel a szezonra, aminek még csak a felét jelentették be?

Bizonytalanság jellemezte azt az időszakot. Először is nem tudtuk, hogy hol kezdődik majd a szezon, és az F1-es leállás miatt nem dolgozhattunk műszaki feladatokon, hogy gyorsabbá tegyük az autót.

Pierre Wache még maszk nélkül, a barcelonai teszten Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Ugyanakkor, már Ausztrália időszakát is megcéloztuk néhány új fejlesztéssel, és azok már folyamatban voltak. Már az ausztráliai autónk is eltért egy kissé a tesztautótól, a leállás előtt az emberek a megszokottak szerint dolgoztak az újításokon, amiket most be tudunk vetni. Miután újra munkába álltunk, tudtuk, hogy a versenynaptár a Red Bull Ringen kezdődik, és azt is tudjuk, milyen céljaink vannak a fejlesztésekkel.

Viszont, készítettünk egy tervet az új keretek szerint, és a csapaton belül szerintem a gyártás szenzációs munkát végzett, hogy behozzák azt, amit a beszállítóinkkal nem tudtunk megoldani. Őrületes mennyiségű munkát végeztek el, napi 24 órában, a hét minden napján, hogy kompenzálják a közösségi távolságtartásra vonatkozó előírásokat és egyebeket.

Tehát, már Ausztráliába is jöttek volna fejlesztések. Mi a helyzet Ausztriával?

Terveztünk egy frissítést Vietnamra, ezt már Ausztriában is látni fogjuk. Néhány újítás jött volna Hollandiában is, ezek is elérhetővé válnak. Nem szoktunk nagy csomagokat hozni, annak függvényében fejlesztünk, hogy mire jövünk rá, és mennyire növekszik az autóval kapcsolatos tudásunk.

Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
auto-prix Horizontal
Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Racing Point, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Bernd Mayländer, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Michael Masi, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Alexander Albon, Mike Lugg, Red Bull Racing, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Lando Norris, McLaren, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Pirelli, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Racing Point, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Romain Grpsjean, Haas, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Franz Tost, Scuderia Alpha Tauri, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, biztonsági autó, safety car, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Kimi Räikkönen, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1,Scuderia Ferrari,  Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1,Max Verstappen, Red Bull,  Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Renault, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1,Alpha Tauri,  Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, McLaren, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, George Russell, Williams, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Mercedes-AMG Petronas kerékcsere
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Alfa Romeo logo, Pirellli gumik
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Alfa Romeo logo
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Ferrari kerékcsere
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Mercedes-AMG Petronas kerékcsere
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Sauber 50 logo
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Alfa Romeo logo
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Beat Zehnder, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Ferrari kerékcsere
Forma-1, Osztrák Nagydíj, McLaren kerékcsere

A legfőbb problémát az okozta, hogy a versenynaptár nem volt véglegesítve. Nagyon nehéz jóváhagyni egy fejlesztést úgy, hogy nem tudni, mi vár ránk. Lehet, hogy legyártunk valamit, ami a kukában landol, és az pazarlás a pénzek és az erőforrások terén is. Így nem kapunk visszajelzést sem a teljesítményről, és minél tovább várunk, annál többet kockáztatunk. Ezt a kockázatot azáltal próbáljuk minimalizálni, hogy megkérdőjelezzük a barcelonai pályán látottakat.

Ez a szenzációs ebben a sportban, és egy ilyen időszakban az ember nem tudja, mit csinál a másik, csak azt, hogy ő maga mivel foglalkozik. Nyomni kell, igyekezni, mert itt soha sincs elég. Szerencsések vagyunk, hogy a legfejlettebb mérnöki versengés részesei vagyunk.

Tíz hét alatt nyolc verseny jön, két tripla hétvégével, aztán várhatóan egy duplával. Feszült tempójú szezon lesz, ez mekkora nehézséget okoz az alkatrészek tervezése terén?

Ez mindenkinek nagy gondot okozhat. Szerintem a legfontosabb a fejlesztéseink üteme lesz, mert nem akarunk lemaradni, miközben kezdenek elfogyni a pótalkatrészek. Egyensúlyt kell találni, és Ausztria bizonyosan rizikós pálya, mert a rázókövek miatt megvan az első szárny és a padlólemez sérülésének esélye. Fejlesztés közben az ellátási lánc segíteni fog nekünk az ilyen jellegű károk kompenzálásában, de az biztos, hogy nehéz helyzet alakul ki, ha minden versenyen nagy balesetek lesznek.

A jövőbeli versenyek és pályák kapcsán van bármi, amire az RB16-ost nem készítették fel?

A pályák teljes skálájára fejlesztjük az autót, de a hűtésigény terén lehet, hogy érintettek leszünk. Az a gond, hogy bizonyos pályákat az év más időszakában látogathatunk meg, mint az elmúlt években, és előfordulhat, hogy nem kielégítő a hűtés.

Dupla Mexikó nem esne jól a Red Bullnak, de a forró Spanyol Nagydíj sem lesz egyszerű Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Clive Mason

Mexikó jó példa, ha eljutunk oda. Ott igen nagy a hűtésigény, nagy a tengerszint feletti magasság, igen megterhelő a motorok számára. Egy olyan pályán igen nehéz lenne duplázni. Megoldanánk, de hatással lenne ránk a helyzet. Ugyanakkor, most nem számítok arra, hogy a versenynaptár vége alaposan átírná a fejlesztési irányvonalunkat, és minden csapat ugyanazokkal a kihívásokkal szembesül.

Végezetül, ez az első alkalom a Forma-1-ben, hogy ugyanazon a pályán két versenyt is rendeznek. Ez pozitívum egy olyan pályán, mint a Red Bull Ring?

Az biztos, hogy két osztrák futam nagyon jól jöhet a csapatnak, de úgy kell kezelnünk a szezon kezdetét, hogy mi vagyunk a kihívók, mert ez a helyzet. Nekünk kell jobban igyekezni, és nem számíthatunk arra, hogy [a siker] zsebben van.

Nem az a helyzet, hogy mi vagyunk a tavalyi világbajnokok, úgyhogy megnyerjük idén is. Minden alkalom olyan, mintha az első lenne, mindenki igyekszik, hogy legyőzzön minket, és mi is ezt tesszük ellenük. Tovább kell lépnünk arról a szintről, ahol tavaly abbahagytuk.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!