Vágólapra másolva!
Állásfoglalást kért és kérdéseket tett fel a Red Bull a Mercedes által használt DAS miatt. A középmezőnyben viszont csillapodhat a vihar a tavalyi Ezüstnyílra emlékeztető Racing Point miatt.

Két technikai ügy borzolja a kedélyeket az F1-es szezon kezdetén: az élmezőnyben a Mercedes innovatív kormányműve, a DAS miatt háborog elsősorban a Red Bull, a középmezőnyben pedig a Racing Point egész autója okozott felhördülést, miután az feltűnően hasonlít a tavalyi világbajnok Mercedesre.

A Red Bull korábban óvást is kilátásba helyezett arra az esetre, ha a Mercedes beveti a 2021-re egyébként már betiltott fejlesztést, de Helmut Marko a napokban már enyhébb hangot ütött meg, és inkább az első két ausztriai F1-es nagydíj sikeres megrendezését helyezte az előtérbe.

Forma-1, Osztrák Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Esteban Ocon, Renaul
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Helmut Marko
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Osztrák Nagydíj, F1 logo
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Lewis Hamilton, Mercedes, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Alexander Albon, Red Bull, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Lance Stroll, Racing Point, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Osztrák Nagydíj szurkolók
Forma-1, Osztrák Nagydíj szurkolók
Forma-1, Otmar Szafnauer, Racing Point, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Alfa Romeo Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj, Honda logo
Forma-1, Helmut Marko, Max Verstappen, Christian Horner, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj, Ineos logo
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj, Mercedes logo
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj, Mercedes logo
Forma-1, Scuderia Alpha Tauri kerékcsere, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Alexander Albon, McLaren Red Bull, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Claire Williams, Williams Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Kimim Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Osztrák Nagydíj, Renault logo
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj

A Mercedes pénteken bevetette a DAS-t, de úgy tűnt, a pilóták mért körön egyelőre nem használták a rendszert (ami így is előnyhöz juttathatja őket). Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke már az edzés során elárulta a Sky Sportsnak, hogy a csapat „tisztázást” kért az FIA-tól és „feltett néhány kérdést” a helyzettel kapcsolatban.

A világbajnoki címvédő technikai igazgatója korábban azt nyilatkozta, ők maguk sem tudnák betiltatni az újítást,

ami elég bonyolult, ezért annak ellenére esem tudták lemásolni az ellenfelek, hogy a szezon kezdete több hónapot csúszott a teszteléshez képest. Horner nem zárta ki, hogy a Red Bull átveszi az újítást, szerinte ez „attól függ, hogy pontosan mit csinál és mire jó”, előtte viszont pontosan meg kell ismerniük a helyét a bonyolult szabályok közepette.

Gyors volt az osztrák nyitányon a Racing Point Forrás: Motorsport Images/Steven Tee

Nem tervez óvást a McLaren sem, ami elsősorban közvetlen ellenfele, a Racing Point autóját kifogásolja. Andreas Seidl csapatfőnök a The Race-nek kijelentette, nem tetszik neki, hogy a pink autó feltűnően hasonlít a tavalyi Mercedesre, de elismerte: „A mi oldalunkról abszolút nincs szándék bármilyen óvás benyújtására, mert szerintem annak nem is lenne alapja.”

A Racing Point technikai igazgatója ragaszkodott ahhoz, hogy az autójuk önálló munka eredménye, a formát a Mercedesszel való szabályos együttműködésük és a szintén szabályosan használt, közös szélcsatorna eredményezte.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!