Nem indult jól a szezon a Ferrari számára, hiszen a csapat nemhogy a világbajnoki cím kérdésébe nem fog tudni beleszólni, de jelenleg még azt sem lehet elmondani, hogy az élmezőnybe tartozik. John Elkann, a vállalat elnöke elismerte, hogy az idei autó több szempontból sem sikerült jól.
„Ebben az évben nem vagyunk versenyképesek, mivel az autónak strukturális hibái voltak, és a motorerőből is vesztettünk – nyilatkozta a La Gazzetta dello Sportnak. – Ez eddig is látható volt, és ezután is az lesz.”
A gyenge szezonkezdet után többen kétségbe vonták Mattia Binotto alkalmasságát, és megkérdőjelezték, hogy valóban ő-e a megfelelő személy a csapatfőnöki pozícióra. Elkann azonban továbbra is bízik a svájci szakemberben.
„Minden képessége és tulajdonsága megvan ahhoz, hogy egy új, sikeres korszakba vezesse át a csapatot. Már [Jean] Todt és [Michael] Schumacher idejében is a Ferrarinál volt, úgyhogy tudja, hogyan kell megvalósítani a célokat. Tiszta lappal indultunk vele, és ismerjük a gyengeségeinket, de újra nyerni akarunk a fiatal, hozzánk hasonlóan ambiciózus pilótáinkkal.”
A versenyzők tekintetében jövőre változás lesz a csapatnál, hiszen a Ferrari nem újította meg Sebastian Vettel szerződését, hanem úgy döntött, Carlos Sainznak ad lehetőséget. Elkann szerint vele és Charles Leclerc-rel bizonyos szempontból könnyebb dolguk lesz, mint olyanokkal, akik már világbajnokként érkeztek a Ferrarihoz.
Az utóbbi tíz évben olyan versenyzőink voltak, mint [Fernando] Alonso vagy Vettel, de tőlük nehezebb türelmet kérni az építkezésre, mint azoktól, akik előtt ott áll a jövő.
Ez a Charles-lal aláírt szerződés időtartamából is látható. Leclerc és Sainz is Maranellóban fog lakni, hogy minél közelebb legyenek a mérnökökhöz. Az új autó az ő együttműködésükből fog létrejönni.”
A koronavírus-járvány miatt a jövőre tervezett technikai szabályváltozások bevezetését egy évvel eltolták, ráadásul a fejlesztések jelentős részét 2021 végéig befagyasztották. Ez nagy hátrányt jelent a Ferrarinak, mivel így lassabban tudnak felzárkózni az élmezőnyhöz.
„Reálisnak kell lennünk, és tisztában kell lennünk a strukturális hiányosságainkkal, amelyek már egy évtizede megvannak, és amelyeket a hibrid erőforrások bevezetése még jobban megvilágított – magyarázta. – Igent mondtunk a 2022-es új szabályokra, mert azt gondoljuk, hogy ez jobb versenyzést eredményez. Ami a költségvetési korlátot illeti, nem gondoljuk, hogy ez fog megakadályozni minket a győzelemben.”
Az új regulákra viszont még másfél évet várni kell, és a Ferrari jelenlegi helyzetét látva az is benne van a pakliban, hogy addig egyszer sem lesz képes futamot nyerni. Éppen ezért Elkann türelmet kért a csapat szurkolóitól.
„A drukkerek ugyanúgy szenvednek, mint mi, mert nagyon közel állnak hozzánk. Emiatt fontos, hogy őszinték legyünk velük, ezért ki kell mondani, hogy hosszú út áll előttünk. Mielőtt Todt történelmet írt, 20 évig tartó ínséges korszakot éltünk 1979 óta. Időbe telt, hogy 1993-as érkezése után a Ferrarit visszavezesse a sikerekhez.”
Az amerikai üzletember hozzátette, a 2022-ig hátralévő időszakban is mindent megtesznek a siker érdekében, beleértve az év végén távozó Vettelt. Az azt követő időszakra vonatkozóan nem szeretne elhamarkodott ígéreteket tenni, de bízik benne, hogy 2022-től a Ferrari ismét a győzelem útjára lép.
Már csak azért is, mert az elmúlt tíz évben nem látott ilyen erős csapategységet, mint amilyen most uralkodik az istállón belül.
„Az a cél, hogy 2022-ben, a szabályváltozások évében a Ferrarinál egy új korszak kezdődjön. Újra versenyképesek leszünk, a célunk pedig az, hogy nyerjünk. Efelől magabiztosak vagyunk.”