Február végén, illetve március elején a Forma-1 a Ferrari motorbotrányától volt hangos, miután az előszezoni tesztek utolsó napján az FIA nyilvánosságra hozta, hogy titkos megállapodást kötöttek az olasz istállóval. Ezzel lényegében elismerték, hogy a maranellóiak tavalyi motorja szabálytalan volt, de a riválisok kérése ellenére a részleteket nem hozták nyilvánosságra. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke nemrég elárulta, ennek az az oka, hogy nem szeretnék közkinccsé tenni saját szellemi tulajdonukat.
Az elmúlt hónapokban az ügy valamelyest elcsendesedett, bár Binotto és a Mercedest irányító kollégája, Toto Wolff folyamatos szócsatát vív a sajtóban. Giorgio Terruzzi, a Corriere della Sera újságírója azonban olyan értesülésekhez jutott, amelyek teljesen más megvilágításba helyezhetik a történteket.
Terruzzi az FIA egyik, anonimitást kérő szakemberére hivatkozva azt állítja, hogy a Ferrari kémkedés áldozata lett. Értesülései szerint a szálak a tavalyi Olasz Nagydíjig vezethetők vissza. Azt a futamot Charles Leclerc nyerte, a vörösök motorja pedig olyan erőfölényt mutatott, hogy valóságos hadjárat indult ellene.
Az olasz újságíró úgy tudja, hogy az egyik rivális csapat kémkedett a Ferrari erőforrása után, és olyasvalaki révén jutott információhoz, aki ismerte az istálló legtitkosabb adatait. Amennyiben a fenti állítások valósak, akkor a bizonyítékok illegálisan kerültek az FIA birtokába. Ez pedig talán választ adna arra a kérdésre, hogy a Ferrari miért nem kapott valódi büntetést.
Terruzzi hozzáteszi, a csapatok úgy próbálnak elmenni a határokig, hogy az a lehető legkevesebb kockázattal járjon. Így cselekedett a Ferrari is, éppen ezért az FIA magától nem is fedezte fel a szabálytalanságot.
A szivárogtató által átadott információk következtében viszont a Nemzetközi Automobil Szövetség utasította a Ferrarit, hogy távolítsa el az óriási motorerőt biztosító, ámde szabálytalannak minősített alkatrészeket.
Az már a tesztek során kiderült, hogy az erőforrást teljesen újra kellett tervezni, és mind ott, mind a versenyhétvégéken bebizonyosodott, hogy sokkal gyengébbre sikeredett, mint a 2019-es változat. Terruzzi szerint azonban az autó tervezésekor még erős motorral számoltak, ezért vált szükségessé a Stájer Nagydíjon bemutatkozó aerodinamikai fejlesztési csomag.
A cikknek van még egy érdekes kijelentése, ugyanis a szerző szerint az események rávilágítanak arra, hogy az FIA-nak szinte lehetetlen ellenőriznie, hogy mi folyik a gyárakban, így a csapatok könnyen léphetnek ingoványos területre anélkül, hogy lebuknának. Ez utóbbi csak akkor történik meg, ha valaki vallomást tesz vagy kémkedik.
Terruzzi ezzel magyarázza, hogy rengeteg bennfentes úgy vélekedik, manapság a Ferrarié az egyetlen szabályos erőforrás.
Ha a fenti állítások igazak, akkor a maranellóiak nem először válnak kémkedés áldozatává. 2007-ben a Forma-1 történetének legnagyobb technikai botránya tört ki, amikor kiderült, hogy a McLaren illegálisan szerzett adatokat riválisáról. A wokingiak akkor 100 millió dolláros pénzbüntetést kaptak, valamint kizárták őket a konstruktőri bajnokságból.