Az Osztrák Nagydíj óta egyértelművé vált, hogy a Ferrari nagyon visszaesett a tavalyi szerepléséhez képest, aminek elsősorban az egyenesekben mutatott lassú tempó az oka. Mattia Binotto ugyan tagadta, hogy ennek kizárólag a jóval gyengébb motor az oka, de a szintén a Ferrari erőforrását használó Haas csapatfőnöke nem köntörfalazott ezzel kapcsolatban. Günther Steiner ezzel együtt megjegyezte, nehéz megítélni az erőforrás teljesítményét különböző csapatoknál.
„Nyilvánvalóvá vált, hogy az egyenesekben lassabbak lettünk tavalyhoz képest, és ez minden Ferrari-motort használó autóra igaz, ezt nyíltan kimondhatjuk – nyilatkozta az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján. – Ezzel együtt nehéz megállapítani, hogy az erőforrás másoknál hogyan muzsikál, mivel semmilyen adat nem áll rendelkezésünkre, csupán a sebességeket tudjuk, de ez a légelleállástól kezdve rengeteg tényezőtől függ.”
A múlt heti időmérőn a Haas legyőzte az Alfa Romeókat, Steiner pedig biztos benne, hogy ennek okát mindkét fél alaposan kivizsgálja. Romain Grosjean és Kevin Magnussen aztán egyaránt kiesett a futamon, de a hinwili alakulat viszonylag jó tempót produkált a versenyen.
Nem véletlen, hogy az olasz szakember úgy véli, a motor gyengesége a futamokon kevésbé érződik.
Frédéric Vassuer egyetértett kollégájával, hogy dolgozni kell a problémák megoldásán, ugyanakkor kiemelte, hogy ez elsősorban a Ferrarin múlik. Az Alfa Romeo csapatfőnöke abban sem szállt vitába Steinerrel, hogy a különbség inkább egy körön érződik.
Bízom a Ferrariban, hogy képes lesz orvosolni a gondokat, ugyanakkor ez nem rajtam múlik, mert én a kasztniért és a pilóták jó teljesítményéért vagyok felelős
– magyarázta. – A futamon jó volt a tempónk, és felvettük a versenyt az előttünk lévőkkel. A [sebességbeli különbség az egyenesekben] az időmérőn jobban kidomborodik.”
A motorerő hiánya azonban nem a Haason vagy az Alfa Romeón, hanem a gyári Ferrarin érződik a legjobban, ami a sebességadatokból is jól látszik. Ezt az ellenfeleik is érzékelik a pályán, Lando Norris pedig szóba is hozta saját Twitch-csatornáján.
„A kanyarokban a Ferrari az egyik legjobb autó, ott nagyon gyorsak – szögezte le a McLaren versenyzője. – Az egyenesekben viszont lassúak, mivel a kocsinak hatalmas a légellenállása és a leszorítóereje, ami a versenyzést tekintve nem annyira hatékony.”