SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 12: Kevin Magnussen of Denmark driving the (20) Haas F1 Team VF-20 Ferrari battles for position with Kimi Raikkonen of Finland driving the (7) Alfa Romeo Racing C39 Ferrari during the Formula One Grand Prix of Styria at Red Bull Ring on July 12, 2020 in Spielberg, Austria. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Kevin Magnussen, a Ferrari-motort használó Haas dán pilótája nem jelentené ki egyértelműen, hogy a téli motorbotrányt megsínylő idei erőforrás miatt lassabbak az egyenesekben, noha azt elismeri, hogy az olaszok motorját használó három csapat szenvedése között vannak hasonlóságok.
Az idei szezon első két versenye során gyakorlatilag bebizonyosodott, hogy a Ferrari idei motorja fényévekkel elmarad a tavalyi változattól, mindennek pedig alighanem az FIA vizsgálata az oka, amely a maranellóiak és a szövetség közötti februári botrányos megállapodással zárult le. Erre utal az is, hogy a gyári istálló mellett a másik két Ferrari-motort használó csapat, a Haas és az Alfa Romeo is látványosan lassabb lett az egyenesekben. Kevin Magnussen, az amerikai istálló pilótája ugyanakkor nem jelentené ki, hogy mindez a motorra vezethető vissza.
Spielbergben a sebesség és GPS-adatokból nyilvánvalóvá vált, hogy mind a három Ferrari-motort használó csapat veszített tavalyi sebességéből az egyenesekben. Hogy ebből mennyi köszönhető a motornak, azt a beállításbeli eltérések miatt nehéz megmondani, hiszen adott esetben valaki kompenzálhatja a veszteséget laposabb szárnyállással, beáldozva némi kanyartempót.
azonban Kevin Magnussen is beismerte, hogy lassabbak lettek, majd kijelentette, erről nem a csapata tehet.
„Nem hiszem, hogy bármi, amit a csapat csinált, rosszabbá tette volna az autót. Ennek más okai vannak. Ha megnézzük a Ferrari-motoros autókat, akkor találunk hasonlóságokat. Ez valószínűleg olyasmi, ami egy kicsit visszafog minket" – fogalmazott homályosan a dán pilóta.
A Ferrari továbbra sem hajlandó elárulni, hogy mi szerepel a tavalyi motorja szabályosságával kapcsolatos, Nemzetközi Automobil Szövetséggel kötött megállapodásban, ami miatt a riválisok neheztelnek a Scuderiára. Magnussen azonban nem foglalkozik a pályán kívüli harcokkal, csak azzal, hogy az autója lassabb lett az egyenesekben. Egy érdekes kijelentést ugyanakkor tett: nem álllítaná egyértelműen, hogy ennek a visszaesésnek a motor az oka.
„Nem tudok semmit erről a csatározásról, azt sem tudom, hogy egyáltalán zajlik-e ilyesmi. Én csak annyit látok, hogy lassabbak vagyunk az egyenesekben tavalyhoz képest, több leszorítóerőt kell beáldoznunk, mint tavaly. Ez minden, amit tudok.
Még azt sem tudom biztosan kijelenteni, hogy ez a motor miatt van.
Csak le tudom vonni a következtetést, hogy lassúak vagyunk az egyenesben, ennek kompenzálására pedig kisebb leszorítóerővel kell mennünk."
Ismét a Mercedes a legerősebb
A Ferrari visszaesésével úgy tűnik, hogy ismét visszaállt a 2014 után évekig megszokottnak számító rend a motorok terén, és újra a Mercedes rendelkezik a legerősebb erőforrással. A Motorsport.com olasz kiadásának akusztikai mérései alapján
a címvédő motorja versenykörülmények között 20 lóerővel tud többet a jelenleg második helyen álló Hondánál,
a Stájer Nagydíjon Lewis Hamilton autójában pedig csak a futam elején járatták azt csúcsra. Amiben szerintük a Mercedes motorja jóval jobb, mint a japánok erőforrása, az nem a motorerő, hanem a fogyasztás.
A mérések alapján a Renault motorja 35 lóerővel gyengébb, mint a Mercedes, azt pedig, hogy a Ferrarié hol helyezkedik el, azon kívül, hogy nem a legerősebb, nehéz megmondani, mivel Leclerc és Vettel ütközése miatt nem tudták mérni azt a versenyen.