Az idei szezonban eddig a Ferrari múlta alul leginkább az előzetes várakozásokat, még úgy is, hogy Mattia Binotto csapatfőnök előre jelezte, hogy a vörösök nehéz idény elé néznek. Ugyan a Magyar Nagydíjon már mutattak némi életjelet, de nagyon erős túlzás lenne azt állítani, hogy a maranellóiak visszatértek az élmezőnybe.
A másik véglet talán a McLaren, hiszen a közvélemény a Racing Pointtal ellentétben a wokingiaktól nem várt ennyire jó teljesítményt. Ehhez képest az Osztrák Nagydíjon Lando Norris a dobogón végzett, és aznap ő, egy héttel később pedig csapattársa, Carlos Sainz futotta meg a verseny leggyorsabb körét. Bár a hungaroringi verseny már nem nézett ki ilyen jól, a McLaren még így is a konstruktőri bajnokság 3. helyén áll, 14 ponttal és két pozícióval a Ferrari előtt.
A brit pilóta elképzelhetőnek tartja, hogy a két csapat közötti sorrend a szezon végére is ez marad.
„Megvan az esélyünk arra, hogy az idény során folyamatosan harcoljunk a Ferrarival, és a végelszámolásnál megverjük őket – idézte a Reuters. – Nagyon sokat jelentene számunkra, ha megtennénk a következő lépést, és egy olyan csapat előtt végeznénk, amely az elmúlt években az élmezőnyben harcolt. Ezzel megmutathatnánk, hogy mennyit fejlődtünk, emellett pedig extra löketet adna a későbbiekre.”
A McLaren utoljára 2011-ben előzte meg a Ferrarit az gyártók közötti pontversenyben. Norris úgy véli, erre már csak azért is megvan az esélyük, mert riválisuk már a Stájer Nagydíjon bevetette fejlesztési csomagját, míg a wokingiak ezt még nem tették meg.
„Nálunk ez még hátravan. A Ferrari nagyon nehéz helyzetben van, főleg úgy, ha tudjuk, mit akarnak elérni. Rengeteg nagy horderejű fejlesztésük volt, úgyhogy számunkra a vártnál reménytelibbnek tűnik a helyzet, mivel sehol nincsenek ahhoz képest, amit megszoktunk tőlük.”
A két csapat közti rivalizálás pikantériája, hogy Sainz idén még a McLarent erősíti, de a 2021-es szezontól már a Ferrari pilótája lesz. Norris elárulta, időnként szokta ugratni csapattársát azzal, hogy lassabb autóba ül át, de nem viszi túlzásba, nehogy a későbbiekben mindez visszaüssön rá.
„Volt már némi viccelődés, de nem túl sokszor, mert tudom, hogyan működik a karma, és az események nagyon hamar más irányt vehetnek – magyarázta. – Könnyen lehet, hogy lesz néhány futam, ahol a Ferrari simán legyőz minket, és akkor már Carlos mondhatja, hogy »Na, most melyikünk nevet?«. Tisztában vagyok vele, hogy a Forma-1 folyamatosan változik, és valószínűleg jó munkát fognak végezni annak érdekében, hogy visszatérjenek az élmezőnybe, és újra versenyképesek legyenek.”
Ahogyan az várható volt, McLaren bejelentette, hogy megállapodott a Gulf Oillal, és a Brit Nagydíjtól kezdve a cég logója látható lesz az autón, valamint a csapattagok ruházatán. Emellett az is kiderült, hogy 2021-től ez a vállalat lesz a csapat kenőanyag-beszállítója, a megállapodás pedig a McLaren Automotive minden kocsijára kiterjed.
A két vállalatnak korábban már volt sikeres együttműködése. 1968 és 1973- között az F1-ben és a Can-Am sorozatban értek el nagy eredményeket, utóbbiban több mint 40 futamot nyertek. 1995 és 1997 között pedig sportautózásban volt közös szerepvállalásuk, amikor a McLaren F1 GTR a Gulf színeiben tündökölt.