A koronavírus miatt közel négy hónappal csúszott az idei F1-es világbajnokság kezdete, így a megszokottnál sokkal sűrűbb versenynaptárra van szükség ahhoz, hogy mezőny teljesíthesse a televíziós szerződésekben elvárt 15 futamot. Az FIA és a Liberty Media ezt úgy oldotta meg, hogy a szezon első kilenc futamát 11 hét alatt rendezik meg, vagyis a csapatoknak minimum három tripla hétvégével kell szembenézniük.
Három egymást követő futamra korábban mindössze egyszer, 2018 nyarán volt példa, de az istállók ezután arra kérték az illetékeseket, hogy ilyen többé ne legyen. Persze a járvány felülírta mindezt, de Andreas Seidl igyekezett felhívni a figyelmet az ezzel járó problémákra. A McLaren csapatfőnöke úgy véli, a most következő három viadal, benne a két silverstone-i futammal még nem lesz annyira rossz, főleg a brit központtal rendelkező istállóknak, amelyeknek így nem kell sokat utazniuk. A későbbiekben viszont már problémás lesz a helyzet.
Utána még egy tripla hétvégénk lesz, és jelen állás szerint ez a későbbiekben is előfordul egyszer, ami már kemény lesz
– idézi az Autosport. – A körülményekre való tekintettel idén ezt valahogyan át kell vészelnünk, de ebből nem csinálhatunk rendszert a következő években.”
Seidl kiemelte, hogy bár kemény munka zajlik a pályán és amellett, de valójában nem ez jelenti a legnagyobb kihívást. Az egymást követő hétvégék miatt ugyanis a csapattagoknak nem marad idejük arra, hogy hazalátogassanak, amire még a szigorú biztonsági szabályok is rátesznek egy lapáttal. A német szakember hozzátette, az első három futamon ez még nem jelentett gondot, de a későbbiekben ez változni fog.
Nem hiszem, hogy a hosszú szünet utáni tripla hétvége akkora kihívás lett volna. Ezzel együtt tisztában kell lennünk azzal, hogy minél jobban belemegyünk a szezonba, annál inkább szembesülünk ezzel a problémával, főleg három egymást követő hétvége esetében.”
A német szakember elmondta, igyekeznek mindent a lehető legkényelmesebbé tenni az alkalmazottak számára, az utazástól kezdve egészen a szállásig, ezzel is próbálják csapatként megoldani a helyzetet. Kiemelte, minden, az istállón belül felmerülő problémát meg kell hallgatni, hogy mindenki számára elviselhető legyen ez az időszak. Seidl ezzel együtt pontosan tudja, hogy szükség van a sűrű menetrendre.
„A csapatban mindenki tisztában van azzal, hogy a vírus miatt ez egy különleges körülmények között zajló idény – folytatta. – Azt is megértjük, hogy ezek a versenyek kellenek ahhoz, hogy a csapatok fennmaradjanak.”
Az egymást követő futamok a szerelők életét nehezítik meg a legjobban, akik a versenyhétvégéken naponta legalább 16 órát dolgoznak. Ehhez képest ők azok, akik egyáltalán nem láthatják családjaikat, miközben a pilóták és a csapatvezetők ezt megtehetik. Egy anonimitást kérő tapasztalt szerelő elárulta, közel van ahhoz, hogy otthagyja az F1-et.
„Úgy érzem, mintha egy kísérlet része lennék – nyilatkozta a The Sun bulvárlapnak. – Közel állok ahhoz, hogy befejezzem ezt az egészet. Hiányzik a családom, ugyanakkor betartom a szabályokat, de a versenyzők és a menedzsment tagjai minden héten hazamehetnek. Nekem követnem kell az előírásokat, és a saját buborékomon belül kell maradnom, de a vagyon és a beosztás szemlátomást privilégiumot ad.”
A helyzetről Lewis Hamiltont is megkérdezték, aki szinte minden győzelme után kiemeli a csapattagok érdemeit a sikerében. A hatszoros világbajnok szerint a szezonkezdet jelentette izgalmak most még elfedik a problémákat, de az idő előrehaladtával ez változhat, és akkor megoldást kell találni.
Tudtommal ez jelenleg még nem gond, de három egymást követő tripla hétvége kimerítő lehet
– magyarázta. – A csapattagok általában magukban tartják az érzéseiket, és inkább a munkába csatornázzák be azokat. Mindannyian ezt tesszük, ezért legtöbbször senki nem panaszkodik. Kezelni kell a helyzetet, mert ez egy olyan év, amikor ez meg fog történni. Reméljük a legjobbakat.”
A Magyar Nagydíj után elterjedt egy kép a közösségi médiában, amin látszik, hogy Lando Norris kocsijának szétszerelésében segédkezik. A fotót Tim Bampton, a McLaren Group kommunikációs igazgatója osztotta meg a Twitteren, de a mezőny legfiatalabb tagja nem tulajdonított neki nagy jelentőséget.
„Ez olyasmi, amit már korábban is sokszor csináltam, csak eddig soha nem jelent meg a közösségi médiában – mondta a Racefansnek. – 2018-ban is megtettem, sőt, már gokartos korom óta megteszem. Akkor muszáj volt, mivel a verseny után meg kellett tisztítani a láncvédőt és az airboxot, meg úgy a gokart nagy részét. Mindig is élveztem, gyerekként szerettem szétszedni a dolgokat.”
A McLaren pilótája hozzátette, a Forma-1-ben először 2018-ban, még tesztpilótaként segített be a szerelők munkájába.
Ezt azonban nem mindig teszi meg, legtöbbször csak akkor, ha hétfőn indul a gépe. Amikor már a verseny napján távozik a helyszínről, akkor jobban kell sietnie, ezért erre nem marad ideje.