Mindkét osztrák versenyt a Mercedes pilótái nyerték a Red Bull Ringen, és a várakozásokkal ellentétben a Red Bull pilótái érdemben nem tudtak versenyre kelni a címvédő feketére festett autóival. Az Osztrák Nagydíjon ugyan a biztonsági autós fázisok miatt Alexander Albon támadni tudta Lewis Hamiltont, de a nyers tempó terén a Mercedes egyértelmű fölényben volt.
A pályafutása nyolcadik Magyar Nagydíj-győzelmére készülő Hamilton ennek ellenére azt az álláspontot képviselte, hogy a Hungaroringen szorosabb lehet a verseny a két élcsapat között, Max Verstappen viszont nem akart „szép sztorikat” költeni csak azért, hogy felcsigázza a közvéleményt, ő inkább kivárja az edzések eredményeit.
„Ez a pálya nyilvánvalóan eltér az előzőtől, ez nem követel akkora motorerőt, inkább a leszorítóerőn és a hatékonyságon van a hangsúly” – mondta Hamilton a Hungaroringen.
„Ha megnézzük az elmúlt éveket, a Red Bull általában elég jól szerepelt itt. Hajlamosak jól teljesíteni ott, ahol alapvetően a leszorítóerőről szól minden, mint itt vagy Monacóban.”
„Az biztos, hogy összerázódik az egész mezőny és ez nagy kihívást jelent, szerintem jó csata lesz. Az osztrák szabadedzéseken már láttunk tőlük jó teljesítményeket, és szerintem még mindig nagyon erősek a versenyen. Itt még inkább azok lesznek, úgyhogy a legjobb formánkat kell nyújtanunk ezen a hétvégén.”
Verstappen már nem volt ennyire optimista, kijelentette, hogy jobban örülne, ha a Red Bull közelebb került volna Ausztriában a Mercedeshez, de tudja, hogy minden csapat teljes erőbedobással fejleszt, és a Mercedes is nagyot lépett előre a holtszezon során.
„Minden hétvége lehetőséget teremt, de realistának kell maradnunk. Amikor egy csapat annyira lehengerlő, mint a Mercedes, akkor minden pályán gyorsak lesznek. Mindent bele fogunk adni, de nehéz lesz legyőzni őket. Meglátjuk, mennyire tudunk a közelükbe férkőzni, talán az időjárás is szerepet játszik majd. A nyers tempóval igen nehéz lesz legyőzni őket.”
„Nyilvánvalóan sokat nyernek az egyenesekben, és a Red Bull Ringen nincs sok kanyar, hogy ezt visszahozzuk, úgyhogy azon a pályán ez hátrányt okoz. A lassú kanyarokban szerintem nagyon versenyképesek vagyunk, ez pozitívum, de a tempós kanyarokban nagyon erősek. Elnézve a belső kamerás felvételeiket az autójuk nagyon stabil, és kiszámítható. Mi is próbálunk ebbe az irányba tartunk, mert ennek nagy hatása van a gumik élettartamára is.”