Vágólapra másolva!
Hamilton Hungaroring-specialista, de a Mercedesnél arra számítanak, hogy a magyar pályán közelebb lesz hozzájuk a Red Bull. A Ferrari most nem panaszkodhat a motorerő hiányára.

A kétfordulós osztrák szezonkezdet után megmozdult a Forma-1 népe, és Magyarország felé vette az irányt, az átrendezett versenynaptárban a Hungaroringen futják a harmadik versenyt. Ez az első állomások közti utazás idén, az óvintézkedések remélhetőleg megőrzik a nyugalmat és a mezőny fertőzésmentességét, bár Budapest biztos csábítást jelent majd többeknek, hogy tiltott helyekre merészkedve kilépjenek a nekik kijelölt buborékból.

A legtöbb stábtag a pályán és a szállodán kívül konkrétan sehova sem mehet ki, a többség idén nem gyönyörködhet a főváros szépségeiben vagy vetheti bele magát az éjszakai életbe a nagydíj alkalmával. A Red Bullt irányító Christian Horner ugyanakkor megérti a szigort. „Ha választhatnánk, hogy ilyen körülményeink legyenek vagy egyáltalán ne versenyezzünk, szerintem mindannyian a jelenlegi feltételekre szavaznánk" – mondta.

Tavalyhoz képest változtak az erőviszonyok Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Clive Mason - Formula 1

Az első két futam többé-kevésbé igazolta az előzetesen sejtett erőviszonyokat, a Mercedes az élen járt egy számára az utóbbi időben kedvezőtlen pályán is. Őket tisztán a Red Bull követte, míg a Ferrari visszasüllyedt a középmezőnybe, amelyből a Racing Point, a McLaren és a Renault egyaránt kitűnt.

A 35. Magyar Nagydíj azonban számos tekintetben más körülményeket kínál,

némelyik tényezőnek csökken a szerepe, míg másoké fokozódik, így jöhet kavarodás a pakliban. Arról nem is beszélve, hogy nálunk rendszeresen előfordulnak felfordulások, váratlan villanások és visszaesések.

A pálya mestere Hamilton, de a Red Bullnak is fekszik

Lewis Hamilton már hét győzelmet szerzett a Hungaroringen, miközben senki más, még Michael Schumacher sem jutott négy fölé. A német legenda azonban egyelőre előrébb jár a trónörökösnél az adott pályán megnyert nagydíjak száma terén (Magny-Cours - 8 alkalom), Hamilton viszont egyenlíthet a hétvégén a Hungaroringen. A címvédő többször kevésbé erős technikával ért célba elsőként, első mercedeses sikerét is itt jegyezte 2013-ban.

Jó esélye van tehát, hogy az élre álljon a bajnokságban,

hiszen egy győzelemmel biztosan utoléri pontszámban Valtteri Bottast, akinek nem annyira ízlik ez a pálya. A finn 2017-ben legyőzte csapattársát, de azóta nem igazán tudott versenyre kelni vele.

A 2019-es Magyar Nagydíjat Hamilton nyerte Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Mullan

A Mercedes azonban nem hiszi, hogy házi viadalt rendeznek a győzelemért: komolyan számolnak a Red Bull-lal. Max Verstappent nem szabad félvállról venni, tavaly itt szerezte meg karrierje első pole pozícióját, és a győzelmet csak amiatt bukta, hogy Hamilton egy kockázat nélküli kerékcserével friss gumira váltott, és a táv végén levadászta. Az RB16-ban megvan a potenciál a hasonló eredményre, ezt állapította meg Toto Wolff az osztrák pályán látottakból.

„A Red Bull-lal szemben az alacsony sebességű kanyarokban vesztettünk – nyilatkozta a Mercedes csapatfőnöke. – Budapest teljesen más kávéház, nagy leszorítóerővel, illetve számos alacsony és közepes sebességű kanyarral." Hamilton szintén azt várja legfőbb üldözőjüktől, hogy „biztosan jók lesznek".

Az is érdekes kérdés, előrelép-e a Mercedes a rázókövek okozta vibráció problémájában, mivel a Hungaroringen is bőven kell használni őket.

A gumikezelés szerepe fokozódik Ausztriához képest,

mert bár megint nem várható izzasztó hőség, a pálya második felében az egymásba fonódó kanyarokban könnyen túlhevülhetnek az abroncsok, és a nagyobb terhelést jelentő nyújtott ívekből több található itt. A Pirelli változatlanul a paletta három középső elemét szállítja, sem a legkeményebb, sem a legpuhább típus nem jut még szóhoz.

Javíthat a Ferrari

A Hungaroring közismerten lassú pálya, a célegyenesen kívül két hosszabb padlógázos szakasz van rajta (az első és a második kanyart követően), de F1-es mércével ezek sem számítanak jelentősnek. Emiatt a csapatok közel maximális leszorítóerőre hangolják be az autókat, és a lendületes ívek hiánya miatt puhább rugózást választanak a futóműben.

A Hungaroring pályarajza Forrás: Mercedes-AMG F1

Előzni híresen nehéz itt, a hosszú utolsó fordulóban ráadásul rengeteg aerodinamikai tapadást vesztenek a másik autót követők. Az első két fordulóban azért frissebb gumin kivitelezhetők az előzési manőverek.

A magyar pályán a leszorítóerő egységnyi növelésének kétszer akkora a hatása, mint Ausztriában.

Mindez a motor szerepének enyhülésével lehetőséget ad a Ferrarinak a hátránya csökkentésére,

és talán legalább a középmezőnytől való elszakadásra.

Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring kamionok, DHL
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring kamionok
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring kamionok, DHL, Volvo
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, kamionok
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, kamionok
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, COVID-19 táblák
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring kamionok
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring kamionok
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring kamionok, Aramco
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, COVID-19 táblák
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, konténerek
Forma-1, Magyar Nagydíj, COVID-19 tábla, Red Bull Racing szerelő, Mobil 1 logo
Forma-1, Magyar Nagydíj, Pirelli depó
Forma-1, Magyar Nagydíj, COVID-19 tábla, Red Bull Racing szerelő
Forma-1, Magyar Nagydíj, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Magyar Nagydíj, Racing Point
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, konténer
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, COVID-19 tábla
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, COVID-19 tábla
Forma-1, Magyar Nagydíj, Haas F1 Team
Forma-1, Magyar Nagydíj, Haas F1 Team
Forma-1, Magyar Nagydíj, Red Bull Racing
Forma-1, Magyar Nagydíj, Red Bull Racing szerelő, Racing Point szerelők
Forma-1, Laurent Mekies, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Magyar Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Magyar Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Claire Williams, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Xevi Pujolar, Ruth Buscombe, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1, Magyar Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri, Magyar Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Magyar Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Magyar Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Xevi Pujolar, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Magyar Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri, Magyar Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Magyar Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Magyar Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, üres lelátó
Forma-1, Magyar Nagydíj, Super Gold, üres lelátó
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj, kerékcsere
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Magyar Nagydíj kerékcsere

Hagyományosan Magyarországról vonul hosszabb pihenőre a Forma-1, de ezúttal ez csak egy üres hétvégét jelent, két hét múlva már Angliában folytatódik a program. Ami jelen körülmények közt sem változott, hogy nálunk előtérbe kerülnek a versenyzők jövőjét firtató kérdések, kinek hol jut hely a következő évben.

A keringőben most Vettelre irányul a reflektorfény, aki egyre több sajtóértesülés szerint a Racing Point felé tart. Tekintve, hogy épp egy ütközésen van túl csapattársával, és a Ferrari szénája sem áll jól, alighanem ő lesz a hétvége egyik központi figurája a sajtóban.

A Magyar Nagydíj programja

  • 1. edzés: péntek 11:00-12:30
  • 2. edzés: péntek 15:00-16:30
  • 3. edzés: szombat 12:00-13:00
  • időmérő: szombat 15:00-
  • verseny: vasárnap 15:10-
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!