A Forma-1 pénteken újabb három helyszínnel bővítette az idei versenynaptárat, egyúttal biztossá vált, hogy az amerikai kontinensen nem rendeznek futamot. Ezzel eldőlt, hogy Európa mellett már csak Ázsiában lehet futam, így ennek a földrésznek kell biztosítania, hogy a sorozat világbajnokságnak legyen tekinthető.
Ami biztos, hogy ezt nem Azerbajdzsán, Szingapúr és Japán fogja megtenni, mivel ezeken a helyszíneken ugyancsak törölték a 2020-as futamokat. Ezzel együtt nem kell aggódni, mert valószínű, hogy Bahrein és Abu-Dzabi a szezon végén fogadja a mezőnyt.
Emellett azonban azt sem lehet kizárni, hogy a Forma-1 a Távol-Keletre is ellátogat. Az elmúlt napokban ráadásul egy olyan helyszín is felmerült, amelyről eddig nem nagyon esett szó. Malajzia 2017 óta nem rendezett futamot, de elképzelhető, hogy az azóta lemondott miniszterelnök kívánsága idén teljesül.
Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója megerősíteni és cáfolni sem tudta a híreszteléseket, mindenesetre bízik benne, hogy a Távol-Keleten is lesz verseny az idei évben.
Remélhetőleg Ázsiában is tudunk futamot rendezni, legalábbis ez a célunk – nyilatkozta a Grand Prix247-nek. – A lehető legrugalmasabbnak kell lennünk, mert néhány országban javul, máshol romlik a helyzet.”
Jelen állás szerint a másik lehetséges jelölt Vietnám, ami áprilisban mutatkozott volna be a Forma-1-ben. A sportág vezetésének azért is fontos a futam megtartása, mert a hanoi pálya tervezésében eddig példátlan módon a FOM is részt vett.
Vietnám különösen izgalmas számunkra, mert közvetlenül érintettek voltunk az aszfaltcsík kialakításában
– magyarázta Brawn. – Tanácsokat adtunk, és Hermann Tilkével együtt dolgoztunk annak érdekében, hogy biztosan minden megvalósuljon, amit szeretnénk. Éppen ezért nagyon remélem, hogy sikerül megtartanunk.”
A BBC úgy tudja, az F1 Vietnámmal közel áll a megegyezéshez, és Malajziával is zajlanak a tárgyalások. Amennyiben mindkét futam megvalósul, akkor vélhetően két, illetve három héttel az Emilia Romagna Nagydíj után lesznek esedékesek. Ezt követően valószínűleg újabb pihenő következik, majd feltehetően két bahreini és egy abu-dzabi versennyel zárul a szezon.
Ebben az esetben végül 18 fordulóból állna az idény.
A Kínai Nagydíj sorsa továbbra is erősen kérdéses. Ugyan hivatalos bejelentés még nem érkezett, de a helyi kormány döntése alapján a legtöbb ott tartandó sporteseményt az ország mégsem fogja megrendezni.
Katalóniában szigorúbb intézkedéseket vezettek be, mivel újra elkezdett nőni a koronavírusos esetek száma. A térségben két hétre lényegében leáll az éjszakai élet, ami kérdéseket vet fel a Spanyol Nagydíj megrendezésével kapcsolatban.
A BBC értesülései szerint az FIA-ban és az F1 vezetésében egyelőre nem merült fel az augusztus 16-án esedékes futam törlése. Azonban ha a helyzet jelentősen romlik, akkor át kell gondolniuk, hogy valóban érdemes-e megtartani a versenyt.
A járványra való tekintettel a Forma-1 rendkívül szigorú biztonsági protokollt vezetett be.
A helyszínre történő érkezés előtt legfeljebb 96 órával mindenkinek rendelkeznie kell negatív teszttel, amit aztán ötnaponta megismételnek. Emellett kötelező a maszkviselés, a csapatok pedig nem érintkezhetnek egymással. Az elmúlt három futamon mindez jól működött, hiszen csak két pozitív eredmény született, ráadásul azt sem az utazó személyzet tagjai produkálták.