A koronavírus-járvány által felborított szezon miatt mostanáig csak az idei első nyolc Forma-1-es futam helyszíne és időpontja volt ismert, kérdéses volt, hogy a monzai Olasz Nagydíj után mikor és hova megy a mezőny. Ugyan mindenre nem kaptunk választ, de az F1 két újabb futam helyszínét és időpontját hozta nyilvánosságra.
Az elsőt Toszkán Nagydíj néven, Mugellóban rendezik szeptember 13-án, vagyis két héttel a Belga és egy héttel az Olasz Nagydíj után. Ez azt jelenti, hogy a mezőnynek újabb tripla hétvégéje lesz, már a harmadik ebben a szezonban.
Ugyan korábban a pálya adott otthont hivatalos teszteknek, valamint a Ferrari nemrég gyakorolt rajta, F1-es futamot először tartanak a helyszínen. Egyúttal ha nem történik semmilyen váratlan esemény, akkor a maranellóiak itt ünneplik az 1000. F1-es versenyüket konstruktőrként. Ezután egy hét szünet következik, majd szeptember 27-én az Orosz Nagydíjat fogják megrendezni.
Szocsiban ráadásul újra elkezdték értékesíteni a jegyeket, úgyhogy ez lehet az első idei verseny, amit nézők előtt tartanak meg.
Ami a további programot illeti, még mindig rengeteg a kérdőjel. Korábban arról szóltak a hírek, hogy mégis lehet Kanadai Nagydíj, de ez most ismét valószínűtlennek tűnik. Az Auto Motor und Sport értesülései szerint helyette egy újabb tripla hétvégére készülhetünk Hockenheimmel, Imolával és Portimãóval. A sorrend egyelőre kérdéses.
Szintén a német portál információja, hogy a Kínai Nagydíjat törölték a versenynaptárból.
Ez már csak azért is valószínű, mert a helyi kormány úgy döntött, hogy minden sporteseményt törölnek az idei évből, leszámítva a 2022-es, Pekingben rendezendő téli olimpia próbaversenyeit.
Vietnámról korábban azt lehetett hallani, hogy az ország nem akar fél éven belül két versenyt rendezni, ezért inkább 2021-ig várnak a futammal, a kormány azonban nemrég támogatásáról biztosította a szervezőket az idei eseményt illetően, így elképzelhető, hogy a mezőny mégis ellátogat a Távol-Keletre.
Ez viszont nem biztos, hogy így lesz az amerikai kontinenssel. A kanadai futam mellett ugyanis az USA, a Mexikói és a Brazil Nagydíj is veszélyben van, legalábbis az Autosport értesülései szerint. Ha mind a négy versenyt törlik, akkor a Forma-1 történetében először nem rendeznek futamot Amerikában. (Igaz, a kezdetekben csupán az Indy 500 biztosította a földrész jelenlétét, ahova a normál mezőnyből alig utaztak el.)