A versenynaptár első nyolc futamának helyszínét és időpontját már több mint három hete nyilvánosságra hozták, így szeptember 6-ig már biztos a program. A szezon második feléről azonban még mindig nincs információ, de állítólag már nem sokáig, mivel a Liberty Media még az idénynyitó előtt új helyszíneket akar bejelenteni.
Több forrás egybehangzóan állítja, hogy a Forma-1 vezetése megállapodott a mugellói promóterekkel, és egy héttel a monzai Olasz Nagydíj után a Ferrari tulajdonában lévő pálya bemutatkozhat a sorozatban. Ezzel a harmadik tripla hétvége lenne a szezonban, a nemrég a helyszínen tesztelő maranellóiak pedig konstruktőrként futott 1000. versenyüket hazai pályán teljesíthetik.
Az Auto Motor und Sport értesülései alapján ezután szünetet tartanak, majd szeptember 27-én Szocsiba látogat a mezőny. Korábban felmerült, hogy Ausztriához és Silverstone-hoz hasonlóan ott is két versenyt rendezzenek, ezt azonban a hírek szerint a járvány intenzitása miatt elvetették. Így a második szocsi futam helyett a portugáliai Algarvén rendeznének nagydíjhétvégét.
Az elmúlt hetekben Hockenheim és Imola is komolyan felvetődött lehetséges helyszínként.
A német portál úgy tudja, hogy előbbi lehet a beugró, ha a fertőzés miatt valahol mégsem tudják fogadni a mezőnyt. Ami utóbbit illeti, úgy néz ki, hogy mégsem tér vissza a versenynaptárba, de a pálya elnöke még nem mondott le minden reményről, és ha van rá lehetőség, mindenképpen tartana versenyt.
A világ F1-rajongói számára az lenne a legjobb, ha nagy médiafigyelmet élvező pályákat használnánk, amivel Imola nyilvánvalóan rendelkezik
– idézi a Motorsportweek Uberto Selvatico Estensét. – Talán Monzával és Mugellóval együtt lehetne tartani egy történelmi nemzeti tripla hétvégét.”
Korábban olyan hírek láttak napvilágot, amelyekből arra lehetett következtetni, hogy idén elmarad a Kanadai Nagydíj. Azonban többen is úgy értesültek, hogy mégis lesz futam Montrealban. A helyi poleposition.ca úgy tudja, hogy az eseményre közvetlenül az állítólagos Portugál Nagydíj után, vagyis október 11-én kerül sor. A portál hozzáteszi, hogy Oroszország mellett Kanada lehet az egyetlen helyszín, ahol fogadnak nézőket, viszont a teltház még nem merülhet fel, hiszen a távolságtartási szabályoknak mindenhol meg kell felelni.
Ami Austint illeti, korábban mi is beszámoltunk róla, hogy a pálya nehéz anyagi helyzetbe került, és szurkolók nélkül kicsi a futam megrendezésének valószínűsége. Bobby Epstein, a pálya vezérigazgatója szerint azonban még semmi sem biztos.
„Jelenleg nem látjuk tisztán a helyzetet – jelentette ki az Autoweeknek. – Szerintem az európai eseményekből megtanulták, hogy az utolsó pillanatig ki kell várni a döntéssel, mi pedig még nem tartunk ott. Nincs meghatározva, hogy a futamon lesznek-e szurkolók, sőt, még az sem biztos, hogy [az F1 számára] érdemes ellátogatni az országba.
Ezzel együtt most úgy számolunk, hogy lesz verseny.”
Epstein egy amerikai újságírónak, Chris Bilsnek is nyilatkozott, aki saját Twitter-oldalán közzétett némi információt. Eszerint az üzletember elárulta neki, hogy a tervek szerint a mezőny az eredetileg is kijelölt időpontban, vagyis október 25-én látogatna Austinba.
Az USA és a Kanadai Nagydíjjal ellentétben a mexikói és a brazíliai futam valószínűsége egyre inkább csökken. A vírushelyzet mindkét országban távol van a kielégítőtől, ráadásul Mexikóvárosban és São Paulóban is elkerülhetetlennek tűnik, hogy a belvároson keresztül közelítsék meg a pályát.
Az AMuS értesülései szerint az utolsó futamok Bahreinben és Abu-Dzabiban lesznek. Korábban mindkét helyszínnél felmerült, hogy két viadalt rendezzen, de úgy néz ki, ez csak a szigetország esetében fog megvalósulni. Ráadásul ott is különböző vonalvezetéseket fognak használni.
Szingapúr és Japán törlésével, valamint Vietnám valószínűsíthető kiesésével Kína marad az egyetlen lehetséges távol-keleti pálya. A hírek szerint Sanghajban akár két futam is lehet, viszont az F1-ben érintettek közül sokan fenntartásokkal kezelik az országot, ahonnan a koronavírus származik.
A Forma-1 vezetése több alkalommal is hangsúlyozta, hogy legalább 15-18 versenyből álló szezonnal számolnak. Daniel Ricciardo azonban úgy véli, ennél jóval kevesebb, akár 10 viadal is elég lenne ahhoz, hogy igazi szezonról beszélhessünk.
„Most azt mondom, hogy így legitim lenne – jelentette ki az Australian Grand Prix Corporation Fast Lane című podcastjában. –
Ha csak négy vagy öt versenyt rendeznénk, akkor más lenne a helyzet, de tíz vagy annál több futam számomra már elég arra, hogy megtaláljuk a világbajnokot.
Sportszakmailag lehetséges, hogy az ausztrál pilótának igaza van, de üzleti szempontból kulcsfontosságú, hogy meglegyen a 15 futam. A televíziós szerződések miatt ugyanis a mezőnynek muszáj lesz eljutnia eddig a pontig.
Dátum | Helyszín |
2020. szeptember 13. | Mugello |
2020. szeptember 27. | Szocsi |
2020. október 4. | Portimão |
2020. október 11. | Montreal |
2020. október 25. | Austin |
2020. november 8. | Sanghaj |
2020. november 15. | Sanghaj |
2020. november 29. | Bahrein |
2020. december 6. | Bahrein ("ovál") |
2020. december 13. | Abu-Dzabi |