Több esetet is vizsgáltak a sportfelügyelők a Brit Nagydíj időmérője után. Az első olyan incidens, amelyet feljegyeztek, a Q1 végén történt, amikor Esteban Ocon a pálya utolsó részén utóbbi állítása szerint feltartotta Kimi Räikkönent. A második vizsgálandó eset is a Q1-ben esett: George Russell nem lassított le eléggé a csapattársa által előidézett sárga zászlónál. A harmadik a Q3 elején történt: a Ferrari Lance Stroll elé engedte ki a bokszutcában Charles Leclerc-t, ami miatt a kanadainak fékeznie kellett, hogy elkerülje az ütközést. A három esetből csak egyben született büntetés.
Az Ocon-Räikkönen eset felügyelői indoklásából kiderült, hogy a 2007-es világbajnok a meghallgatáson azt mondta,
a 17-es és a 18-as kanyarban aerodinamikai legszorítóerőt veszített az előtte levő Renault miatt,
míg Ocon állítása szerint csapata figyelmeztette őt a közeledő Alfa Romeóra, a 16-os kanyar előtt pedig a tükörben meg is győződött arról, hogy nincs-e az útban, és „úgy érezte, hogy jelentős távolságra van tőle" Räikkönen.
Ocon ezután a 17-es kanyaron keresztül gyorsított, hogy megkezdje saját mért körét, miközben Räikkönen úgy érezte, hogy mivel a francia ezt túl későn tette meg, azzal feltartotta őt. „A felügyelők átnézték a felvételeket, és bár elfogadják, hogy Räikkönen autójának aerodinamikáját befolyásolhatta az előtte haladó autó, az, különösen a korábbi esetekkel összevetve, soha nem volt elég közel ahhoz, hogy a szabály szövegében szereplő szükségtelen feltartásról lehessen beszélni."
Ocon tehát megúszta a büntetést, akárcsak a Ferrari a Q3 elején bemutatott kiengedésért. A sportfelügyelők indoklása ebben az esetben jóval rövidebb és kissé érthetetlen volt, állításuk szerint ugyanis
korábbi esetekkel összehasonlítva a mostani szituáció nem volt különösebben veszélyes."
Az egyetlen büntetést George Russell kapta, akit öt hellyel hátrasoroltak a vasárnapi rajtrácson azért, mert nem lassított a Q1-ben a csapattársa, Nicholas Latifi által előidézett dupla sárga zászlónál, így az utolsó helyről kezdi a Brit Nagydíjat. Russell már menet közben jelezte a rádión, hogy „egyértelműen elvette a gázt" és „kontrollálta" az esetet, a felügyelők azonban mégis a büntetés mellett dönöttek.
Ennek oka, hogy Michael Masi versenyigazgató a hétvége előtt minden csapatnak elküldte, hogy
sárga zászlós szakasz során azon áthaladva senki nem teljesíthet érdemleges kört, Russellnek azonban egyenesen ez volt a legjobb körideje a Q1-ben.
A felügyelők minden enyhítő körülményt igyekeztek figyelembe venni (Russell csak a szeme sarkából látta a sárga jelzést a hetes kanyarban, és dupla helyett sima sárgának hitte; egy kicsit korábban emelte el a gázt, mint a korábbi körében, noha nem volt jelentősen lassabb a sebessége; azt állította, hogy teljesen uralma alatt tartotta az autót, és szükség esetén elkerülő manőverbe tudott volna kezdeni; a csapat nem tért ki arra, hogy dupla sárga zászlós szakasz van érvényben, csak a sárga jelzés tényét közölték vele, valamint nem tanácsolták neki azt sem, hogy szakítsa meg a körét, miután érdemi köridőt úgysem érhetne el), de végül úgy döntöttek, hogy bár a csapat segíthette volna jobban, végső soron a versenyző felelőssége észlelni a dupla sárga zászlós jelzést és megfelelően eljárni.
A Williams pilótája három büntetőpontot is kapott a superlicencére.