A vártnál versenyképesebben kezdett Max Verstappen a Belga Nagydíj szabadedzésen, délelőtt szorosan a Mercedesek mögött zárt, délután viszont a címvédő istálló mindkét autójánál gyorsabbnak bizonyult. Ez egyértelműen azt jelentette, hogy ő került a köridőtáblázat élére, bár a különbség csekélynek bizonyult a renault-s Daniel Ricciardo és Lewis Hamilton előtt is.
Verstappen önerőből eddig csak egyszer, a 70. Évforduló Nagydíján tudta legyőzni a Mercedeseket, és most sem a különösen tempós részeken, hanem a pálya középső szektorában tűnt kifejezetten erősnek, de Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke rámutatott, hogy Hamilton időt vesztett a buszmegállóból kifelé.
Abban Verstappen is egyetért a főnökével, hogy a pénteki eredmények önmagában még nem arról árulkodnak, hogy egy körön jó esélyük van a Mercedes legyőzésére.
„Az autó jól viselkedik, remekül indult a hétvége, persze akad még teendőnk, de alapvetően igencsak elégedett vagyok” – összegzett Verstappen.
„Akadnak még fejleszthető területek, például a gumik előkészítése, aztán majd meglátjuk. Személy szerint azt gondolom, hogy [a Mercedesnél] még küszködnek a balansszal, de arra számítok, hogy holnap már erősek lesznek, ma is lehetett látni, hogy a hosszabb etapokon nagyon versenyképesek. Nem hiszem, hogy a pole pozícióért küzdhetek, de ha egy kicsit közelebb kerülhetek hozzájuk, az jó lesz.”
A holland pilóta a gyári Mercedesek mellett kénytelen lesz figyelni a rózsaszín Racing Pointokra is,
amelyek szintén nagyon gyorsnak bizonyultak a szabadedzésen. Verstappen úgy vélte, az ellenfél autói „nagyon közel lesznek” az időmérőn, ahol nehéz lesz legyőzni őket, „de a versenyen elvileg rendben leszünk.”
Kitért a Racing Pointra a Red Bull másik pilótája, Alexander Albon is, aki rámutatott, a Renault-hoz hasonlóan a másolási botrány főszereplője is inkább az egyenesekben elérhető tempóra építkezik, ezért nehéz kiigazodni azzal kapcsolatban, hogy melyik ellenfél a pálya mely szakaszában erősebb vagy gyengébb.
Ő maga elégedett volt a pénteki eredmények alakulásával, amit az is alátámaszt, hogy a megszokottnál jobb pozícióban, a 4. helyen zárta a tréninget, és a hátránya is csekélyebb volt az általánosnál. „Már az első körtől kezdve az autó erősnek tűnt. Hoztunk néhány újítást a hétvégére és ettől egy kicsit jobb lett a helyzet, a kanyarokban a balansz jobbnak érződik. Örülök, hogy a megfelelő irányba tartunk” – nyilatkozta.