Egyik pénteki szabadedzésen sem Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Belga Nagydíj helyszínén, és a hetedik világbajnoki címére hajtó pilóta úgy véli, az események ízelítőt adnak abból, hogy mi vár a csapatára a szezon további futamain. Hamilton az első hat futamból négyet megnyert és egy 2. helyet is szerzett, 37 pont előnnyel vezeti a pontversenyt, de szerinte most nem ő a favorit.
„Úgy gondolom, a Red Bull pillanatnyilag egy kicsit gyorsabb talán még a Racing Point is tartja velünk a lépést, aztán Daniel Ricciardo és a Renault is nagyon erős” – sorolta fel a köridőtáblázatot. – Ez izgalmas lesz.
Van némi teendőnk, az biztos, hogy előcsalogassuk az autónk korábbi formáját, de ezzel nincs semmi baj.”
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke még az első szabadedzés után elismerte a Sky Sports műsorában, hogy az eredmények ellenére nem az elképzelések szerint alakult a nyitány, elsősorban a lassú kanyarokban kell javulniuk, mert bár az autó balanszát jónak tartja, a tempóval nem volt elégedett.
Érdekesség, hogy Max Verstappennek pont úgy tűnt, hogy a Mercedes az autó balanszával küzd. Hamilton szerint a versenyképességük futamról futamra változik, és arra számít, hogy egyre kiélezettebb lesz a csata a győzelmekért.
„Még csak a hetedik versenynél tartunk, de már a hétvége előtt arra számítottam, hogy egyre inkább összerázódik a mezőny, ahogy fejlesztünk és az egész Forma-1 is fejlődik. Ez már most is megmutatkozik. Úgy tűnik, nagyon közel vagyunk a többiekhez, és rá kell jönnünk, hogy miért. Lehet, hogy ők léptek előre vagy mi hátra, esetleg csak a pálya vonalvezetése vagy a leszorítóerő szintje miatt van. Ki tudja? Ezen dolgozunk fogunk, de izgatott vagyok, mert érdekes verseny lesz, az biztos.”
A pénteken a 31. születésnapját ünneplő Valtteri Bottas örült, hogy az évfordulót vezetéssel tölthette,
főleg délelőtt, az első edzése jobban sikerült a másodiknál. Nem álltak össze a körei, ezért lehetséges, hogy visszalép az első tréningen használt beállításokhoz, de az alulkormányzottságra egyelőre nem talált megoldást.
„Ha az elejét egy kissé meg tudom erősíteni, és jobban be tudom kormányozni az autót a kanyarba, akkor találunk némi időt” – latolgatta a finn pilóta.
Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke kitért arra is, hogy az autókban új erőforrások működtek és néhány új karosszériaelemet is kipróbáltak,
ezek az elvártak szerint működnek, viszont zavarosnak érezte a szabadedzéseket, mert a hosszú pálya miatt csak kevés kört tettek meg, és elismerte, hogy mindkét pilóta küszködött az autó balanszával.
„Akad néhány terület, amivel már foglalkozunk, és remélhetőleg holnapra előrelépést érünk el. Magasabb üzemanyagszinttel a középmezőny egy kicsit közelebb van hozzánk, mint a korábbi versenyeken, úgyhogy ott még találhatunk némi időt. Elnézve az előrejelzést, jó esély van arra, hogy vasárnap esni fog, ami nagyon izgalmassá teszi a versenyt” – vélte.