Vágólapra másolva!
Mindössze a mezőny sűrűjében szerepeltek a Ferrarik a Belga Nagydíj első két szabadedzésén, de Sebastian Vettelt nem lepte meg a helyzet, és a négyszeres világbajnok szerint az eső sem segít majd a Scuderia versenyképességén.

Nehéz versenyhétvégére számítottak a Ferrarinál a Belga Nagydíj apropóján, és a várakozások már a pénteki szabadedzéseken beigazolódtak. Charles Leclerc és Sebastian Vettel mindössze a 15-17. helyet szerezte meg a 20 fős mezőnyben úgy, hogy a szintén Ferrari-motort használó Haas-csapat pilótái zártak a 19-20. pozícióban.

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Helmut Marko, Christian Horner, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas, Belga Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Belga Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Belga Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, Belga Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams, Belga Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Belga Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Belga Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Belga Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Belga Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Belga Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Belga Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Belga Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Belga Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Belga Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Belga Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Belga Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Belga Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Belga Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes

Ennél is durvább az összehasonlítás, hogy míg Charles Leclerc tavaly 1:44.123-mal a leggyorsabb volt a második tréningen (és ma is odaért volna a 4. helyre), úgy ezúttal csak 1:45.440-re volt képes, ami 1,3 másodperces visszaesés, ráadásul idén lágyabb, gyorsabb gumikat használhat a mezőny a spái pályán.

– összegzett Vettel. – A többi versenyen is ez volt a helyzet. Nehéz napunk volt, az autót nehéz és trükkös vezetni. Ez azt is jelenti, hogy nem tartunk ott, ahol szeretnénk, még mindig a beállításokat keresgéljük az autóval. Délután sok mindent megpróbáltunk, holnapra alaphelyzetbe állunk, és valami mással kísérletezünk. Biztos vagyok abban, hogy egy kicsit jobb napunk lesz.”

Heves esőzés érte el a pálya térségét pénteken délután és már a két szabadedzés között is esett némi eső, az előrejelzések szerint a futamon várhatóan ismét esni fog, de Vettelt ez sem tette kifejezetten lelkessé. Rámutatott, a Ferrarinak az idén eddig a nedves pálya sem kedvezett.

– nyilatkozta. – Nem lesz a legkönnyebb dolgunk, de ez mindig lehetőséget teremt, hogy felboruljon a helyzet, úgyhogy majd meglátjuk, mi lesz velünk.”

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Helmut Marko, Christian Horner, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas, Belga Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Belga Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Belga Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, Belga Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams, Belga Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Belga Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Belga Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Belga Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Belga Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Belga Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Belga Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Belga Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Belga Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Belga Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Belga Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Belga Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Belga Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Belga Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes

E téren Leclerc sem volt optimista, rámutatott, hogy egyelőre nem jó a Ferrari balansza a hétvégén és esőben „normális esetben a balansz még rosszabb lesz, és a meglévő problémák még nagyobb gondokat okoznak. Ha nem találunk megoldásokat, akkor esőben még rosszabb lesz a helyzet.”

A Ferrari szempontjából érdekesség, hogy Leclerc és Vettel láthatóan eltérő mértékű leszorítóerővel ment, a monacói pilóta alacsonyabb, a német nagyobb leszorítóerőt generáló szárnyakat használt, de a köridő terén nem alakult ki érdemi különbség és a gumikezelés terén is küszködtek mindketten.

„Elég sok dolgot kipróbáltunk, eleinte elég agresszív voltam a leszorítóerő szintje terén, de nem igazán vált be, úgyhogy visszavettünk ebből – árulta el Leclerc, aki elismerte, Vettellel ellentétben őt meglepte a Scuderia gyenge eredménye. –

Keményen kell dolgoznunk, hogy megnyugodhassunk egy kicsit, de nem számítok csodákra ezen a hétvégén. Nem jó érzés, szomorú a Ferrarit ennyire mélyen látni, de pilótaként az a dolgunk, hogy a legjobbunkat nyújtsuk, Seb és én pont ezt próbáljuk tenni.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!