Idén még nem szerepelt olyan gyengén a Ferrari, mint a Belga Nagydíj időmérőjén: a Q2-ben mindkét versenyzőjük kiesett, Charles Leclerc és Sebastian Vettel csak a 14-15. helyről rajtolhat. Még az a veszély is fennállt, hogy már a Q1 jelenti a végállomást mindkettejüknek, ezt a blamát nagy nehezen végül elkerülték, bár nem sokon múlt.
Ismert, hogy lóerőben alaposan visszaesett a csapat tavaly óta, de Mattia Binotto szerint a motorigényes spái pályán nem csak ez vezetett a kínlódáshoz.
Küszködünk a gumik felmelegítésével.
– jelentette ki még az időmérő előtt. – Hiányzik a tapadás, a féktávokon és a kigyorsításokon egyaránt."
"A versenyzők panaszkodnak a tapadás hiányára. Úgy vélem, nem ennyi van az autónkban, nem ez a megszokott helyünk a sorrendben." Spában egész hétvégén 20 fok alatti a hőmérséklet, ez valóban nem kedvez a gumik üzemi hőfokra melegítésének.
Vettel ugyanakkor azt mondta, "ez a valós kép."
Ma ezt tudta az autó itt.
Sok erőt fordítottunk arra, hogy javuljunk mára, ez kicsit sikerült, de nyilván nem ott tartunk, ahol lenni akarunk. Mindazonáltal nem ez az első ilyen eset idén."
A pénteki gyakorláson Leclerc és Vettel eltérő konfigurációjú autót használt, előbbiét kisebb leszorítóerőre hangolták be, de ma már ő is a németéhez hasonló beállításokkal ment. Ez sem lendített nagyot a formáján azon a pályán, ahol egy éve itt aratta első F1-es győzelmét.
"Nehéz magyarázatot találni. Hatalmasat léptünk vissza a többiekhez képest, meg kell találnunk a probléma okát és kijavítani – mondta letörten Leclerc. – Nem volt jó nap. Továbbra is keményen kell dolgoznunk, a csapatban mindenkinek emelt fővel kell járnia, bár nyilván nehéz."
"Megértem a szurkolók csalódottságát. Versenyzőként megpróbáljuk a legjobbat a holnapi futamon, de nem számíthatunk csodára."
Most már a pontszerzés is kisebb bravúr lenne tőle. Az utóbbi években többször előfordult, hogy a Ferrari egyetlen pontot sem szerzett egy futamon, de utoljára 10 éve volt olyan, hogy mindkét autóval célba értek és így nulláztak. Nagy az esély rá, hogy megint be fog következni.