Vágólapra másolva!
Max Verstappen nem mindenben értett egyet csapatával a Spanyol Nagydíjon alkalmazott stratégiát illetően, ezt pedig a rádióban versenymérnöke tudtára is adta. Christian Horner csapatfőnök szerint nem láthatta a teljes képet.

Noha az első helyre egyáltalán nem volt esélye, Max Verstappen annak is nagyon örül, hogy sikerült elválasztania a két Mercedest a Spanyol Nagydíjon. A holland pilóta a futam egy szakaszában azzal színesítette a közvetítést, hogy nézeteltérése támadt a versenymérnökével a taktikát illetően. A második helyen záró versenyző a futam után elmondta, hogy miért ment szembe a csapata akaratával, miközben Christian Horner csapatfőnök azt emelte ki, hogy a mérnökök jobban átlátják a helyzetet, mint a versenyző.

Forma-3, Barcelona 2020 rajt
Forma-2, Barcelona 2020 rajt
Forma-2, Mick Schumacher, Barcelona 2020
Porsche Szuperkupa, Barcelona 2020
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Spanyol Nagydíj, 2020 futam
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes, Spanyol Nagydíj, 2020 futam
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Spanyol Nagydíj 2020, futam
Forma-1, Pierre Gasly, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Spanyol Nagydíj 2020, futam
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Spanyol Nagydíj 2020, futam
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Christian Horner, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Hamilton, Verstappen, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajtrács
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Albon, Red Bull, Sainz, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt, Bottas, Verstappen, Stroll, Mercedes, Racing Point, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt, Hamilton, Verstappen, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj,Bottas, Pérez, Mercedes, Racing Point
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Hamilton, Verstappen, Mercedes, Red Bull, szekció
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Hamilton, Verstappen, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Hamilton, Verstappen, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Hamilton, Verstappen, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Albon, Red Bull, Pérez, Racing Point
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Bottas, Mercedes, Stroll, Racing Point
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Bottas, Mercedes, Stroll, Racing Point, Pérez
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Vettel, Ferrari, Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Pérez, Racing Point, Albon, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Leclerc, Ferrari, Norris, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Albon, Sainz, Red Bull, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Ocon, Renault, Sainz, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Gasly, Leclerc, Alpha Tauri, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Leclerc, Ferrari

Verstappen nagyjából 10 körig tartotta Hamilton tempóját, de utólag elmondta, csak azért tudott a hatszoros világbajnokkal menni, mert a Mercedes pilótája gumit spórolt. Ezután inkább arra figyelt, hogy Bottast maga mögött tartsa. „Próbáltam követni Lewist, de kezdetben csak óvta a gumikat, ezért próbáltam lemaradni tőle. De miután Valtteri visszajött a harmadik helyre, nem eshettem vissza túlságosan.

Ez elég jól működött. Boldog vagyok, hogy elválasztottuk a Mercedeseket, jelenleg nem hiszem, hogy tehetünk sokkal többet."

Az első kerékcserék előtt egy kis feszültség is kialakult közte és versenymérnöke között, a csapat ugyanis annak ellenére nem akarta behívni kerékcserére, hogy már látványosan szenvedett. „Koncentráljunk a saját versenyünkre Lewis-é helyett! Egyértelműen lassabbak vagyunk nála a lágyakon" – szólt be a rádióba, miután közölte, hogy elkoptak a gumijai. A csapat azonban nem hívta be, mire megkérdezte, hogy megismételje-e amit mondott.

Forma-3, Barcelona 2020 rajt
Forma-2, Barcelona 2020 rajt
Forma-2, Mick Schumacher, Barcelona 2020
Porsche Szuperkupa, Barcelona 2020
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Spanyol Nagydíj, 2020 futam
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes, Spanyol Nagydíj, 2020 futam
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Spanyol Nagydíj 2020, futam
Forma-1, Pierre Gasly, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Spanyol Nagydíj 2020, futam
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Spanyol Nagydíj 2020, futam
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Christian Horner, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Hamilton, Verstappen, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajtrács
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Albon, Red Bull, Sainz, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt, Bottas, Verstappen, Stroll, Mercedes, Racing Point, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt, Hamilton, Verstappen, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj,Bottas, Pérez, Mercedes, Racing Point
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Hamilton, Verstappen, Mercedes, Red Bull, szekció
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Hamilton, Verstappen, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Hamilton, Verstappen, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Hamilton, Verstappen, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Albon, Red Bull, Pérez, Racing Point
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Bottas, Mercedes, Stroll, Racing Point
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Bottas, Mercedes, Stroll, Racing Point, Pérez
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Vettel, Ferrari, Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Pérez, Racing Point, Albon, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Leclerc, Ferrari, Norris, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Albon, Sainz, Red Bull, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Ocon, Renault, Sainz, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Gasly, Leclerc, Alpha Tauri, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Leclerc, Ferrari

„Végtére is nem kontrollálhatjuk azt, hogy ők mit csinálnak. Az egyedüli, amire ráhatásunk van az, hogy mi mit csinálunk. Úgyhogy csak biztosra kell mennünk, hogy a lehető leggyorsabb stratégiát válasszuk – ecsetelte indulatos rádióüzenetét a futam után Verstappen. – Ki akartam állni a bokszba, a csapat azonban nem hívott be, miközben nagyon szenvedtem a gumikkal. Az utolsó két körben elég sok időt veszítettem.

Egy kisebb szóváltás az első kiállása után is akadt, amikor Verstappen ismét megkérdezte, hogy mi lenne, ha „most már a saját futamunkra koncentrálnánk", és „a saját dolgunkkal törődnénk, nekik pedig hagynánk, hogy ugyanezt tegyék". Mérnöke erre már rendreutasította őt egy „Kérlek, szegd le a fejed Max!" - szal, ami a gyakorlatban a "most már maradj csöndben és vezess" megfelelője.

Christian Horner a verseny után lényegében Verstappen mérnökének adott igazat azzal, hogy elmondta, a pilóta verseny közben nincs minden információ birtokában.

„Mindenki tudja, hogy milyen ambiciózus Max, mindig támadni akar. De ő nem látja át a teljes képet, mint a stratégák. Azt hiszem, a mérnöke elég világossá tette számára, hogy mi az ő dolga. El akartuk kerülni, hogy forgalomba jöjjön vissza a kerékcseréről, mivel az csak további gumigondokhoz vezetett volna."

Forma-3, Barcelona 2020 rajt
Forma-2, Barcelona 2020 rajt
Forma-2, Mick Schumacher, Barcelona 2020
Porsche Szuperkupa, Barcelona 2020
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Spanyol Nagydíj, 2020 futam
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes, Spanyol Nagydíj, 2020 futam
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Spanyol Nagydíj 2020, futam
Forma-1, Pierre Gasly, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Spanyol Nagydíj 2020, futam
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Spanyol Nagydíj 2020, futam
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Christian Horner, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Hamilton, Verstappen, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajtrács
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Albon, Red Bull, Sainz, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt, Bottas, Verstappen, Stroll, Mercedes, Racing Point, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt, Hamilton, Verstappen, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj,Bottas, Pérez, Mercedes, Racing Point
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Hamilton, Verstappen, Mercedes, Red Bull, szekció
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Hamilton, Verstappen, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Hamilton, Verstappen, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Hamilton, Verstappen, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Albon, Red Bull, Pérez, Racing Point
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Bottas, Mercedes, Stroll, Racing Point
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Bottas, Mercedes, Stroll, Racing Point, Pérez
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Vettel, Ferrari, Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Pérez, Racing Point, Albon, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Leclerc, Ferrari, Norris, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Albon, Sainz, Red Bull, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Bottas, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Ocon, Renault, Sainz, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Gasly, Leclerc, Alpha Tauri, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Leclerc, Ferrari

A másik Red Bullban ülő Alex Albon Verstappennel ellentétben egyáltalán nem volt boldog, miután csupán a 8. helyen ért célba, csalódott hangon már a levezető körben elkezdte mondani, hogy egyszerűen képtelen rájönni, mit csinálhatna másképp, hogy gyorsabb legyen. Az összes pilóta közül egyedüliként még a kemény gumit is felrakták neki, de azzal sem tudott végigmenni, szüksége volt egy második kiállásra is.

„Megpróbáltuk, de hogy őszinte legyek, muszáj volt kiállnunk, mert nem maradt gumink – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Utána minden etapban ez volt a helyzet. Nem tudom, hogy mi volt az oka, de pont az ellenkezője történt, mit Silverstone-ban. Hasonló volt az időmérőn [tapasztalt gondokhoz], csak rosszabb volt.

Trükkös megérteni, úgyhogy csak meg kell néznünk az adatokat, hogy miért volt mindez, és hogyan javíthatunk rajta a következő versenyre."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!