Lewis Hamilton szezonbeli negyedik győzelmét aratta a Spanyol Nagydíjon. A brit pilóta viszonylag simán nyert Max Verstappen és Valtteri Bottas előtt, amit több tényezőnek is köszönhet. Ezek közül az egyik, hogy a Mercedes tovább életben tudta tartani a gumikat, mint ahogyan azt a szabadedzések után gondolta.
„A beállításom megfelelő volt, de nem tudtam, hogy milyen gyorsak lesznek – utalt Max Verstappenre és a Red Bullra a Sky Sportsnak adott nyilatkozatában Hamilton. – Pénteken gyorsabbak voltak, ezért az elején igyekeztem minél nagyobb különbséget kialakítani, miközben vártam, hogy az abroncsaim stabilizálódjanak. Utána képes voltam még jobban növelni a differenciát, és sikerült a gumikat tovább életben tartanom, mint amire az edzések alapján számítani lehetett.”
A második kiállás előtt Hamilton vitatkozott a versenymérnökével, mivel a csapat lágy keveréket szeretett volna felrakni, ellenben ő közepeset akart. Végül az ő szava döntött, és ez kifizetődőnek bizonyult.
„A végén elég nagy volt a távolság, és a közepes keverék volt a legbiztonságosabb. A srácok remek munkát végeztek, és összességében úgy gondolom, hogy az utóbbi időben most nyújtottuk az egyik legjobb teljesítményt.”
A hatszoros világbajnok elárulta, ezúttal a szokásosnál is jobban érezte magát az autóban, és ennek is betudható, hogy látszólag nagyobb megerőltetés nélkül győzni tudott. Ezzel együtt kijelentette, hogy a valós teljesítmény alapján a tabellának sokkal szorosabbnak kellene lennie.
Az első versenyen Max a második helyen állt, és ha nem esik ki, akkor 12 pontra lenne tőlem.
Szóval ez sokkal szorosabb, mint amennyire az emberek hiszik. A futamon a Red Bullok pedig általában tartják a tempónkat, ma is ott voltak. Most azonban remekül éreztem magam az autóban, aminek köszönhetően koncentrálni tudtam és nem hibáztam.”
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nem győzte dicsérni az istállót. Az osztrák üzletember kiemelte, hogy a számukra nehéz silverstone-i hétvége után sikerült felállniuk, és hasonló körülmények között nyertek. Hamiltonra pedig külön kitért, és mind a vezetői képességeit, mind a tudatosságát méltatta.
„Jelenleg másik ligában versenyez. Mindent a kezében tart, a motort például lejjebb tekerte annak érdekében, hogy a nehezebb futamokra spóroljon. Ami pedig igazán különleges, hogy a végén lágyakat akartunk feltenni neki, mert már nem volt sok hátra, és ez tűnt logikusnak, de ő közepeseket kért. Valtteri emiatt vesztette el a versenyt. Azt gondoltuk, hogy lágyakon elkaphatja Verstappent, de a végére nem maradt tapadása.”
Ami Bottast illeti, Wolff úgy véli, nem a rajt, hanem sokkal inkább ez a döntés okozta a vesztét, és ha közepeseket raknak fel neki, akkor frissebb gumikon minimum csatára kényszerítette volna Verstappent.
Persze az indulás sem segített rajta, de a finn pilóta még nem tudja pontosan, hogy miért vesztett két helyet az első körben.
„Szerintem egy jó rajttal lett volna esélyem a győzelemre, de rosszul indultam. Nem tudom, mi történt, a külső íven voltam az egyes kanyarban, és több pozíciót vesztettem. Utána már a pálya miatt trükkösebb volt, de minden tőlem telhetőt megpróbáltam, igyekeztem minden etapomból a maximumot kihozni, Maxszal azonban nem igazán tudtam mit kezdeni.”