Furcsa évet hozott az F1-es pilótapiacon a koronavírus és az eltolt szezonkezdet, több csapat is azelőtt döntött a 2021-es versenyzői felállásáról, hogy az idei versenyek egyáltalán elkezdődtek volna. A korai átigazolások további dominókat döntöttek le, így már kezd körvonalazódni a mezőny jövő évi beosztása.
A változások motorja a Ferrari volt, ami meglepetésre elküldte Sebastian Vettelt és leigazolta a helyére Carlos Sainzot a McLarentől. A wokingi csapat sem vesztegette az időt, ők lecsaptak Daniel Ricciardóra, akit a visszatérő Fernando Alonso fog pótolni az Alpine-nál. Vettel a jövőre Aston Martinná váló Racing Pointnál talált menedéket Sergio Pérez kárára.
Alonso ugyan papíron az F1-en kívülről érkezik, de az Indianapolis 500-at letudva szabaddá vált, így a bonyolult, szerződéses viszonyoktól eltekintve elvileg minden adott lenne ahhoz, hogy a versenyzők már a jövő évi autóikban szerepelhessenek. Ennek feltétele, hogy minden érintett részt vegyen a székfoglalóban, de a McLarennél ez kizártnak tűnik.
„Elégedettek vagyunk az idei pilótafelállásunkkal és mindenki máséval is – jelentette ki Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezetője az Autosportnak. – Úgy gondolom, a két versenyzőnk kiváló munkát végez, néhány más csapatnál viszont zavarodottság van a garázsukban. Ezért
folytatni akarjuk a harmonikus kapcsolatot, és ha ezen változtatnánk, az csak a többi csapatnak segítene, ahol kicsit instabil a helyzet.”
Brown elsősorban a Ferrarira és a Racing Pointra utalhatott, a maranellói istállóban Vettel körül fogy a levegő, a silverstone-iaknál pedig mindkét pilótát megingatta a bizonytalanság, de különösen Pérez vesztett sokat, ráadásul őt a koronavírus is elérte a két angliai futamra. A McLaren közben őrzi a konstruktőri világbajnokság 3. helyét, ami a számukra reálisan elérhető legjobb eredmény.
Az amerikai üzletember leszögezte, továbbra is a Mercedes utolérése a céljuk, de egyelőre annak is örülnek, hogy a Ferrarival küzdenek, mert erre egy ideje nem volt lehetőségük. Fontosabbnak tartja azonban azt, hogy csökkentsék a hátrányt, és felkészüljenek a 2022-es szezonra, amelyre már az ellenfelek is fegyverkeznek.
„A Renault meg fog erősödni, a Racing Point most szerzett egy négyszeres világbajnokot – utalt Vettelre. – Úgyhogy, miközben próbáljuk az előttünk lévő csapatokat utolérni, oda kell figyelnünk arra is, hogy a költségplafon megjelenésével négy-hat, akár hét csapat is komoly kihívó lehet. Mindenki tiszta lappal kezd majd, ami azt jelenti, hogy csodálatos korszakunk lesz a Forma-1-ben.”
Mercedes: Valtteri Bottas
Red Bull: Max Verstappen
McLaren: Daniel Ricciardo, Lando Norris
Aston Martin: Sebastian Vettel, Lance Stroll
Alpine-Renault: Fernando Alonso, Esteban Ocon
Ferrari: Charles Leclerc, Carlos Sainz
Williams: George Russell, Nicholas Latifi
Az Alpha Tauri, az Alfa Romeo és a Haas csapatánál hivatalosan még egyik pilóta kilétéről sem döntöttek.