Az idei szezon előtt az F1 vezetése komolyan fontolóra vette, hogy az izgalmak növelése érdekében bevezeti a fordított rajtrácsos sprintversenyeket, amelyeket adott esetben az időmérő edzés helyett rendezhetnek. A javaslat végül a Mercedes miatt elbukott, Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója azonban már akkor jelezte, hogy nem tettek le a 2021-es megvalósításról. A vasárnapi Olasz Nagydíj pedig most új lendületet adhat a kezdeményezésnek.
Sokáig úgy tűnt, hogy az idei monzai futam egyike lesz azon versenyeknek, amelyekre már egy héttel később sem nagyon fognak emlékezni az emberek, hosszú körökön keresztül annyira nem történt semmi. A Kevin Magnussen lerobbanó autója miatt beküldött biztonsági autó, leginkább pedig a Charles Leclerc balesete miatt félbeszakított körözés azonban a feje tetejére állította a sorrendet, és egy megkevert mezőny 26 körös sprintversenyét eredményezte.
Brawn szokásos futam utáni jegyzetében elárulta, hogy a szezon előtt Monzát is kiszemelték egy fordított rajtrácsos sprintverseny helyszínéül,
a körülmények összjátéka pedig lényegében megmutatta nekik, hogy nem lett volna rossz ötlet megvalósítani ezt, ezért aztán a következő szezonra ismét napirenden lesz a főként nevelőszériákban alkalmazott lebonyolítási rend.
„Monza esélyes volt egy fordított rajtrácsos sprintverseny rendezésére, amikor azt fontolgattuk, hogy ebben az évben leteszteljük ezt a lebonyolítást. Sajnos végül erre nem került sor, de ezzel a koncepcióval mi és az FIA a következő hónapokban is szeretnénk foglalkozni, és megbeszélni [a lehetséges bevezetést] a csapatokkal a következő évre” – írta a szakember.
Úgy gondoljuk, hogy a vasárnapi verseny megmutatta, hogy micsoda izgalmakat hozhat egy megkevert mezőny.
Miután a következő szezonra nem változnak az autók, a rajongóknak hasonló drámával szolgálhatunk, mint amit az elmúlt hétvégén Monzában láttunk."
Vannak persze dolgok, amelyek másképp alakulnának egy előre eltervezett fordított rajtrácsos verseny esetén, például a két Mercedes aligha szorulna be a lassabb autók mögé, mint ahogy láthattuk ezt most. „Természetesen egy fordított rajtrácsos sprintfutammal a csapatok másképp állítanák be az autójukat” – mondta Brawn.
Jelenleg a Mercedes úgy állítja be a sajátját, hogy a leggyorsabb legyen az időmérőn, utána pedig az élről kontrollálja a versenyt. Ha tudnák, hogy előzniük kell, változtatniuk kellene ezen a megközelítésen.
Folytatjuk az új formátumok kiértékelését azzal a céllal, hogy javítsunk a show-n, de közben mindig megtartsuk a Forma-1 DNS-ét."