SPA, BELGIUM - AUGUST 30: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF1000 leads Romain Grosjean of France driving the (8) Haas F1 Team VF-20 Ferrari during the F1 Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 30, 2020 in Spa, Belgium. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Ferrari gyenge motorja a Haast is hátráltatja, de Romain Grosjean és Günther Steiner is leszögezte, hogy autóikat továbbra is a maranellóiak erőforrása hajtja, és ez a következő néhány szezonban még biztosan így lesz.
Az idei szezon egyik legfőbb beszédtémája a Ferrari visszaesése, aminek oka elsősorban a motornál keresendő. Tavaly még a maranellóiaké volt a legerősebb erőforrás, ám az FIA-nak nem tudták minden kétséget kizáróan bizonyítani annak szabályosságát, így teljesen újat kellett építeniük, aminek következtében visszaestek a rangsor utolsó helyére.
A motor gyengesége a gyári istállónál mutatkozik meg a legjobban, de az ügyfélcsapatokat is hátráltatja. Ez leginkább az időmérőn mutatkozik meg, ahol a Williams rendre felveszi a versenyt a Haasokkal és az Alfa Romeókkal, és George Russell személyében nem ritkán le is győzi őket. A Belga Nagydíjon pedig az a helyzet állt elő, hogy a grove-iak mellett kizárólag Ferrari-motoros kocsik foglalták el a rajtrács utolsó nyolc helyét.
Nem kell matematikusnak vagy Einsteinnek lenni ahhoz, hogy rájöjjünk, ha a Ferrari [erőforrásával hajtott] autók a mezőny végén vannak, akkor a motorral lehet probléma
– nyilatkozta a Canal Plusnek Romain Grosjean, az amerikai istálló versenyzője. – A Ferrari nélkül azonban nem lenne felfüggesztésünk, motorunk, váltónk, vagyis nem lenne autónk. Szóval megtesszük, amit tudunk, a Haas pedig még mindig a Ferrari erőforrását használja.”
A francia pilóta szavait főnöke is megerősítette, akinek az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján felvetették, hogy mi lenne, ha a 2021-ben a Ferrarit arra a Renault-ra cserélnék, aminek jelen állás szerint nem lesz partnercsapata. Günther Steiner viszont rövidtávon nem tartja kivitelezhetőnek a lépést.
A jelenlegi állapotunkban nagyon nehéz lenne ennyire gyorsan váltani.
Szükségünk lenne pár szezonra, jövőre egyszerűen nem lehetne megvalósítani. Momentán a Ferrarival együtt nézünk szembe a nehézségekkel, és remélhetőleg mindkét félnek sikerül kilábalnia a helyzetből.”
A Haas jelenleg mindössze 1 ponttal rendelkezik, ezzel csupán a Williamset előzik meg a konstruktőri tabellán. A Ferrari másik ügyfelének, az Alfa Romeónak a 2 egységével együtt pedig messze a maranellóiak partnercsapatai szerezték eddig a legkevesebb pontot. Ráadásul a helyzet vélhetően ezen a hétvégén sem fog jelentősen megváltozni, hiszen ha valahol még fontosabb a motorerő, mint Spa-Francorchamps-ban, akkor az a most következő Monza.