Története egyik legnehezebb időszakát éli az 1000. Forma-1-es nagydíjára készülő Ferrari. Tíz év óta először fordult elő, hogy az olasz istálló mindkét autója befejezte a versenyt, de egyik sem szerzett pontot, egyelőre csak a konstruktőri világbajnokság 5. helyén állnak, és előfordulhat az is, hogy két hazai versenyük, az Olasz és a Toszkán Nagydíj után a Renault is megelőzi őket.
A Ferrari idei gyengélkedésének oka, hogy teljesen új erőforrást kellett építeniük, miután az FIA-val kötött titkos megállapodással elérték ugyan, hogy az előzőt ne minősítsék egyértelműen szabálytalannak, de a szövetség nem hagyta tovább használni a tavalyi változatot.
Az új motor gyengébb, ráadásul az autó aerodinamikai csomagjának is nagy a légellenállása.
A koronavírus miatt lényegében befagyasztották a szabályokat és a fejlesztéseket is, ezért a Ferrari a motoron és az autón sem tud érdemben változtatni. A helyzet a jelenlegi csapatfőnök, Mattia Binotto irányítása alatt alakult ki, a svájci szakember korábban technikai igazgatóként a motorfejlesztést is felügyelte, és a Ferrarit képviselte a technikai szabályok jóváhagyásakor is.
John Elkann, a Ferrari elnöke nemrég kiállt Binotto mellett és átszervezték a fejlesztési részleget is, de ez egyelőre nem hozott eredményt, sőt, Sebastian Vettel a Belga Nagydíjon elárulta, új alkatrészek sem érkeztek az autóhoz. A kínos szereplés után ismét felmerült Binotto felelőssége.
„Hogy ki a felelős? Az egész csapat, és csapatfőnökként elsősorban én. Arra a kérdésre nem nekem kell felelnem, hogy én vagyok-e a megfelelő ember” – jelentette ki a svájci mérnök, aki nem ígért gyors felzárkózást. „Az eddigi sikersorozatok mindig hosszú évekig tartottak. Az F1-ben nincsenek csodaszerek. Türelemre és stabilitásra lesz szükség.”
A csapatfőnök úgy vélte, az idei autót már nem tudják megmenteni, elsősorban a következőre és a teljesen új szabályok szerint készülő 2022-es modellre összpontosítanak.
A motor az idén már be van fagyasztva, semmit sem tehetünk”
– összegzett. – A következő szezonra továbbfejlesztjük. A tesztpadon jól halad. Az autót is érintik bizonyos korlátozások. A legfőbb tervünk az, hogy a következő szezonokra összpontosítunk. Először 2021-re, aztán bizonyosan 2022-re. Úgy gondolom, ahhoz, hogy jövőre jól szerepeljünk, meg kell értenünk a jelenlegi gyengeségeinket, és biztosra kell mennünk, hogy kijavítjuk azokat.”