Ráadásul, mivel a két Ferrari egymás mögött haladt, amikor Vettel a gumifalnak csúszott, Leclerc nagy tempóval a roncs és a törmelékek között találta magát. A rádión nagyot sóhajtva nyugtázta, hogy feszült helyzetbe került, de végül
megúszta az ütközést, és újabb mért körre is indulhatott, ám ez sem bizonyult elég gyorsnak a továbbjutáshoz.
„Elég ijesztő volt, de remélhetőleg [Vettel] rendben van, és nem lesz nagyobb baj belőle – mondta Leclerc a balesetről a Sky Sportsnak. – Inkább amiatt vagyok csalódott, hogy nem jutottam be a Q3-ba. Azt gondoltam, hogy nincs mögöttem tér, de a rádión kiderült, hogy elég nagy volt, úgyhogy lemaradhattam volna az előttem haladó autó mögött. Bosszantó, de ilyen az élet.”
„Az pozitívum, hogy a 11. helyről rajtolva a mienk az első autó, ami választhat gumit a versenyre, remélhetőleg ebből előnyt kovácsolhatunk” – összegzett a monacói pilóta, aki várhatóan közepes keverékű gumikkal indul, miközben az élmezőnyben a 2-3. helyezett Max Verstappen és Valtteri Bottas kivételével mindenki a kedvezőtlenebb lágyakon kezdi majd a futamot.
Leclerc ezzel 8:2-re változtatta az állást Vettellel szemben az idei időmérős háziversenyben, a négyszeres világbajnok utoljára Silverstone-ban tudott bejutni a legjobb 10 közé. A harmadik szabadedzésen még úgy tűnt, a továbbfejlesztett Ferrarival ezúttal gyorsabb tud lenni csapattársánál, az időmérőn viszont már a Q1-ben is alig jutott tovább.
„Elvesztettem az uralmamat autó fölött, már a 2-es kanyarban is, aztán a 4-esben ismét, és már nem tudtam összeszedni – emlékezett vissza a balesetre a Sky Sports műsorában.
Vettel úgy vélte, a harmadik szabadedzésen a beállítások terén már kezdett a jó irányba indulni az autója, az időmérőre viszont fordult a kocka.
„Küszködtem, különösen az 1-es szektorban, ezért próbáltam egy kicsit nagyobb kockázatot vállalni. Nyilvánvalóan nem vagyok boldog, a délelőtti edzéshez képest délután eléggé szenvedtem.”