MONZA, ITALY - SEPTEMBER 03: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing walks in the Paddock during previews ahead of the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 03, 2020 in Monza, Italy. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Nem adja fel a világbajnoki címért zajló küzdelmet Max Verstappen, de rámutatott, körönként fél másodperces autóval csak egyre nagyobb lesz a hátránya az F1-ben.
A hibrid korszak kezdete óta minden eddiginél nagyobb pontelőnnyel vezeti Lewis Hamilton az egyéni világbajnokságot. Hét futam után Max Verstappen hátránya 47 pont úgy, hogy a holland pilóta műszaki hiba miatt ugyan lenullázta az első versenyt, de azt Hamilton sem nyerte meg, és a brit pilótához hasonlóan azóta zsinórban hatszor felállhatott a dobogóra, Silverstone-ban pedig győzött is.
A Red Bull vezetése, Helmut Marko és Christian Horner optimista, hogy a speciális motorüzemmódok betiltása révén Verstappen közelebb kerülhet a Mercedeshez, de a 22 esztendős versenyző az eddigi helyzetkép alapján nem számít arra, hogy igazán beleszólhat a világbajnoki cím sorsába.
Nem fogjuk feladni, de nagyon reálisan látom a helyzetet. Túlságosan lassúak vagyunk, szerencsére van szükségünk, hogy versenyeket nyerjünk.
„Előfordult, hogy néha visszanyertünk néhány pontot, és úgy tűnik, mintha harcban lennénk a világbajnoki címért, de többé-kevésbé minden hétvégén veszítünk hét pontot, és egy idő után elég nagy lesz a hátrány” – mondta.
„Minden hétvégéből megpróbálom kihozni a legtöbbet, nem vagyok csüggedt, de Spában is körönként fél másodperccel lassabbak voltunk. Így nem igazán lehet küzdeni velük.”
Előfordulhat, hogy egy idő után egy pilóta beleszürkül a helyzetbe, Verstappen is azt mondta a Belga Nagydíj után, hogy nagyon unalmas versenye volt, mert magányosan körözött a Mercedesek mögött, azt viszont kijelentette, nem érti, hogy miért kellene motivációt keresni egy Forma-1-es versenyzőnek.
„A miénk a világ egyik legjobb munkája, szupergyors autókat vezetünk, és a 2-3. helyen vagyok, egy győzelemmel. Hihetetlennek tartom, hogy az emberek azt hiszik, kifejezetten motiváltnak kell lenni. Jó nagy hülyeség” – vágott vissza.
„Imádom, amit csinálok, minden hétvégén jövök, és élvezem az autó vezetését. Persze, próbálom felvenni a versenyt [a Mercedesszel], de ha ez nem lehetséges, akkor elfogadom a rendelkezésemre álló autóhoz mérten a lehető legjobb eredményt. Élvezem, még mindig.”