Vettel szerint a Ferrari rosszkor küldte őt pályára a monzai időmérőn

Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mercedes, Valtteri Bottas, Olasz Nagydíj
MONZA, ITALY - SEPTEMBER 05: Sebastian Vettel of Germany and Ferrari watches the action as Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 passes him during qualifying for the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 05, 2020 in Monza, Italy. (Photo by Miguel Medina - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel már a Q1-ben kiesett az Olasz Nagydíj időmérőjén, ami újabb mélypontot hozott a Ferrari számára. A német pilóta az Alfa Romeót és saját csapata taktikáját is hibáztatta.

A tavalyi Német Nagydíj óta először Sebastian Vettel már a Q1-ben búcsúzott az Olasz Nagydíj időmérőjén, ami az 1966-os verseny és Giancarlo Baghetti óta a legrosszabb rajthely Ferrari-pilótától a hazai versenyükön. Az SF1000-es tempója ezúttal sem volt versenyképes, Charles Leclerc önerőből is csak a 13. helyre ért oda, de Vettelt a forgalom is hátráltatta a Q1 végén.

Forma-1, Racing Point, Olasz Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Olasz Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas, Olasz Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Olasz Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas, Olasz Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Olasz Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Olasz Nagydíj
Forma-1, Luca De Meo, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Olasz Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Olasz Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Olasz Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Racing Point, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Olasz Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Olasz Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Olasz Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen Red Bull Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Olasz Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Racing Point, Sergio Pérez, Olasz Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Olasz Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Olasz Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, George Russell, Williams, Olasz Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, pályabírók, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Olasz Nagydíj, 2020 szombat

A német pilóta utolsó mért köre előtt, a felvezető kör során mérnöke azt mondta, a megfelelő helyen vannak a pályán. Alexander Albon mögött haladt, őt a Parabolica előtt megelőzte, de addigra már Kimi Räikkönen és Nicholas Latifi is elé került a sorban.

Vettel a Roggia felé megelőzte Latifit, majd Räikkönen az Ascariból kifelé elengedte, addigra viszont már esélye sem volt javítani az eredményén.

Vettel mindkettejükről azt hitte, hogy az Alfa Romeo pilótái, ezért a bokszba visszatérve a rádión azt mondta: „Micsoda káosz! Miért kellett az Alfáknak mindenkit megelőzni és ezt a sz*rságot okozni?”

A német pilóta röviden válaszolt a Sky Sports kérdéseire, majd biciklijére pattant és elment a Parabolicához, onnan figyelte, ahogy a Mercedesek nagy fölénnyel ismét bebiztosítják maguknak az első két rajtpozíciót.

„A tervünk nyilván az volt, tiszta kört fussunk, de ez nem jött össze” – nyilatkozta, és úgy vélte, a kulcsfontosságú pillanatokban egyszerűen túl sok autó volt a pályán, és a riportereknek is bírálta az ellenfeleket, akik nem voltak hajlandók besorolni egymás mögé.

„Káosz alakult ki, amikor túl sokan elkezdték előzgetni egymást, ennek semmi értelme nem volt. Mindenki számára előírtak egy minimum szintidőt, úgyhogy problémát okoz, ha az autók elkezdik kerülgetni egymást. Pontosan ez történt.”

Vettel szerint értelmetlen volt a helyezkedés, mert a minimum idő révén garantált, hogy mindenki odaér a rajtvonalhoz, és úgy vélte, ő is azért járt pórul, mert rosszkor volt rossz helyen. „Kiküldtek, és azután, hogy átlépjük a [bokszutca] vonalát, a szintidő miatt már nincs sok lehetőségünk – vélte. – Szerintem egyszerűen később kellett volna kimennünk.”

Leclerc szempontjából szerencsésen alakult a Q1, mert az első mért körét ugyan törölték, de ezért a többieknél korábban teljesített egy másik, értékelhető kört, ami végül elegendőnek bizonyult a továbbjutáshoz. Igaz, a Q2-ben csak a 13. helyezett lett, majd a rádión rezignáltan azt mondta, ez volt a legtöbb, amit nyújtani tudott. 1984 óta először nem lesz Ferrari az Olasz Nagydíj rajtsorrendjének első 10 helyezettje között.

Forma-1, Racing Point, Olasz Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Olasz Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas, Olasz Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Olasz Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas, Olasz Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Olasz Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Olasz Nagydíj
Forma-1, Luca De Meo, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Olasz Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Olasz Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Olasz Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Racing Point, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Olasz Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Olasz Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Olasz Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen Red Bull Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Olasz Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Racing Point, Sergio Pérez, Olasz Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Olasz Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Olasz Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, George Russell, Williams, Olasz Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, pályabírók, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Olasz Nagydíj, 2020 szombat

„Tudjuk, hogy Spa és ez talán a két legrosszabb pálya a számunkra, meg még lesz később egy másik – utalt a Szahíri Nagydíjra. – Nehéz megemészteni, mert nem jó érzés, amikor az ember jó kört teljesít, és csak a 13. helyre ér oda. Most ez van, de az adott helyzetünkben is a lehető legtöbbet kell kisajtolnunk az autóból, és pont ezt próbálom tenni.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!