Hamilton győzelmét nem csak a gumik veszélyeztetik a Ferrari pályáján

Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
SCARPERIA, ITALY - SEPTEMBER 11: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 during practice ahead of the F1 Grand Prix of Tuscany at Mugello Circuit on September 11, 2020 in Scarperia, Italy. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A gumikopás nem volt vészes Mugellóban pénteken, de nem szabad félvállról venni, a futamon megint van kilátás változatosabb stratégiákra. Max Verstappen a versenyszimuláción is tartotta a lépést a Mercedesekkel, melyek közül ezúttal eddig Valtteri Bottas gyorsabb az új pályán.

A Mercedes kontra Max Verstappen csata szempontjából ígéretesen zárult a Toszkán Nagydíj első edzésnapja, a mindenki számára lényegében új pályán Valtteri Bottas, Lewis Hamilton és a Red Bull klasszisa 3 tizeden belül végzett egymáshoz.

Ennél is érdekesebb felvezetést kínál azonban a futamra, hogy a csupa gyors kanyarból álló pályán, a 40 foknál melegebb és érdes aszfalton a szokásosnál erősebb gumikopás várható.

Silverstone-ban a második versenyen ez elég volt a papírforma borításához Verstappen javára, Mugellóban sem kizárt hasonló.

Forma-3, Toszkán Nagydíj, szabadedzés
Forma-3, Toszkán Nagydíj, szabadedzés, Lirim Zendelli, Dennis Hauger
Forma-3, Toszkán Nagydíj, szabadedzés, nézők
Forma-3, Toszkán Nagydíj, szabadedzés, nézők
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Nicholas Latifi, Williams, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Alex Albon, Red Bull, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sebastian Vettel, Kevin Magnussen, Ferrari, Haas
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Toszkán Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Toszkán Nagydíj,
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Esteban Ocon, Renault
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Williams Racing motorhome, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Racing Point, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Simon Roberts, Williams Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas, Mercedes, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Racing Point, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Versa log, Williams Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Racing Point, Lance Stroll, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Lance Stroll, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Simon Roberts, Williams Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Toszkán Nagydíj, Pirelli logo

"Jelentősebb gumikopásra számítottunk a hosszú etapokon, így is lett" – állapította meg a Pirelli sportigazgatója, Mario Isola. "Az egyes kanyartól a tizenötösig nagy az oldalterhelés" – mondta Alexander Albon, lényegében az egész körről beszélve. Hozzátette ugyanakkor, hogy "meglepően jól kitartottak a gumik", a lágyak is.

Való igaz, a pénteki versenyszimulációkon nem figyelhettünk meg látványos visszaesést a köridőkben rajtuk, a rádióban elégedetlenkedő hangok zápora ellenére sem. Verstappen a 4. körében nagyságrendileg ugyanolyan időt ment, mint az 1.-ben, az igen hosszú etapig jutó Daniel Ricciardo eredményei sem estek vissza drasztikusan.

Bottas sebessége a második szabadedzés leggyorsabb köre folyamán Forrás: Gerse József (GPhírek)

Albon szerint egynél több kerékcserére lesz szükség az 59 körös futamon, de a forgalom miatt ez kockázatos stratégiának tűnik, Mugellóban roppant nehéznek ígérkezik az előzés. Ahogy Bottas telemetriáján látható,

140 km/h alá nem lassulnak a pilóták a kör folyamán, így nagyon nehéz közel maradni egy másik autóhoz a turbulencia miatt,

kifékezésre alig van lehetőség.

Hogy mi lesz a versenyen, azt természetesen nem látjuk előre, de az új helyszín ismeretlen tényezőiben mindenképp benne van, hogy megkavarják a paklit. A füves-kavicsos bukóterekbe könnyű beragadni, ami az átlagosnál nagyobb esélyt teremt a biztonsági autós fázisra.

Mit mutatnak a számok?

A Pirelli jóslatának megfelelően a legtöbb csapat különböző programokat bonyolított le pilótáival a versenyszimuláción (már ahol lehetett, hiszen a McLaren és a Haas elvesztette a haderő felét; Lando Norris balesetet szenvedett, Romain Grosjean autója elromlott), a Red Bull és a Racing Point kivételével az istállók a lágyas etap után egy-egy közepes és kemény gumis hosszú etapra szavaztak.

A lágy keverék eredményeiből viszonylag keveset lehet leszűrni, mert a Sergio Pérez-Kimi Räikkönen ütközés megszakította az edzést. Annyi körvonalazódik, hogy Bottas ekkor nem ment annyira erősen, mint a sprintjében, a két 22.9-es köre néhány tizeddel elmaradt Hamilton és Verstappen teljesítményétől.

Forma-3, Toszkán Nagydíj, szabadedzés
Forma-3, Toszkán Nagydíj, szabadedzés, Lirim Zendelli, Dennis Hauger
Forma-3, Toszkán Nagydíj, szabadedzés, nézők
Forma-3, Toszkán Nagydíj, szabadedzés, nézők
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Nicholas Latifi, Williams, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Alex Albon, Red Bull, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sebastian Vettel, Kevin Magnussen, Ferrari, Haas
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Toszkán Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Toszkán Nagydíj,
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Esteban Ocon, Renault
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Williams Racing motorhome, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Racing Point, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Simon Roberts, Williams Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas, Mercedes, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Racing Point, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Versa log, Williams Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Racing Point, Lance Stroll, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Lance Stroll, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Simon Roberts, Williams Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Toszkán Nagydíj, Pirelli logo

A közepes típuson azonban az első két kör kivételével jobb iramot diktált a Red Bullnál, míg Hamilton a kemény gumin elég közel maradt hozzájuk.

Bottas előtt tehát adott az alapfelállás, hogy végre faragni kezdjen hátrányán a tabellán,

és akár Verstappen is besegíthet neki pontokat lopni Hamiltontól. Aki egyelőre csak a pálya harmadára érzett rá, a másik kettőben még van hova javulnia. "Az utolsó szektorral meglehetősen elégedett vagyok. Az első és a második szektor azonban gyengébben megy, különösen az első. Ott még igen sok maradt benne. Max és Valtteri nagyon gyorsak ott, úgyhogy ma este sokat fogom tanulmányozni az adatokat, és remélhetőleg holnapra javulok" – mondta Hamilton. Mivel új helyszínről beszélünk, a szokásosnál jobban változhatnak az erőviszonyok egyik napról a másikra, ahogy mindenki egyre többet tanul.

Bottas, Verstappen és Hamilton köridői a versenyszimuláción a keményebb (nem lágy) típusú gumikon Forrás: Gerse József (GPhírek)

A gumikopás veszélye miatt az élen végző trió vélhetően megpróbál a közepes keveréken átjutni a Q2-n az időmérőn. Amelyen egyébként lehetnek bonyodalmak a feltartással, pénteken ugyanis

többször előfordultak kisebb-nagyobb akadályozások.

A pálya szűk, és a tempós kanyarok miatt nem olyan könnyű elengedni másokat.

Az időmérőn is lehet gond a gumikkal, pénteken Sebastian Vettel egyszer azt mondta, egyetlen hűtőkör nem is elég a hőmérsékletük csillapítására, és a lágy keveréken simán előfordulhat, hogy egy sprintkör végére elfogy a tapadás.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!