NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 31: Romain Grosjean of France driving the (8) Haas F1 Team VF-20 Ferrari leads Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 on track during practice for the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 31, 2020 in Northampton, England. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Vágólapra másolva!
James Allison, a Mercedes technikai igazgatója kijelentette, ha rajta múlna, eltörölné a kék zászlót a futamokról. A brit szakember szerint ennek hatására az események a pályán és azon kívül is érdekesebbé válnának, de tudja, hogy saját csapata járna vele a legrosszabbul.
A kék zászló évtizedek óta a Forma-1 része, hiszen az edzéseken és a futamon ezzel jelzik a pilótáknak, ha el kell engedniük a mögöttük haladó vetélytársukat. Manapság az F1 elképzelhetetlen lenne nélküle, mivel vélhetően hatalmas káoszt okozna, ha például vasárnap a lekörözötteknek nem kell félreállniuk a náluk gyorsabb pilóták útjából.
James Allison azonban kijelentette, ő eltörölné a kék zászló intézményét, igaz, szavai alapján arra lehet következtetni, hogy csak a futamokon. A Mercedes technikai igazgatója a Reddit F1-es csoportja által szervezett kérdezz-felelek videóban válaszolta ezt arra a felvetésre, hogy ha egy szabályon módosíthatna, akkor mi lenne az.
A brit szakember elmondta, a technikai regulákhoz nem nyúlna, mert nagyon nehéz úgy módosítani a szabályokon, hogy annak hatása legyen az egymás elleni versenyzés minőségére.
A sportszabályzat más, ott változtatnék, de ezért valószínűleg mindenki utálna a környezetemben, Toto [Wolff, a Mercedes csapatfőnöke] például biztosan nem támogatná
– vezette fel mondanivalóját a csapat YouTube-csatornáján található videóban. – Azt mondom, szüntessük meg a kék zászlót!”
Ami első látásra nyilvánvalónak tűnik, hogy a kék zászló eltörlésével az élen haladóknak nehezebb dolguk lenne a lekörözéssel. Allison úgy véli, ennek következtében nagyon nem lenne mindegy, hogy két csapat milyen kapcsolatban áll egymással.
Ez a gyors autók számára rémálom lenne, mert lekörözés esetén nem engednék el őket, hanem meg kellene küzdeniük az előzésért.
Mindez végig érdekesebbé tenné a futamokat, mert szövetségek jönnének létre a csapatok között, viszont azok az istállók, amelyekkel nem ápolunk jó viszonyt, okozhatnak némi fejfájást. Ez pedig [sport] politikai szempontból is hozhat izgalmakat.”
Allison természetesen itt nem a saját csapata, hanem a sportág érdekeit vette figyelembe, hiszen egy ilyen változtatás a Mercedest érintené a legrosszabbul, mivel a brackley-ieké a leggyorsabb autó. A legutóbbi biztonsági autós fázis nélküli futamon, a Spanyol Nagydíjon például Lewis Hamilton Max Verstappent és Valtteri Bottast leszámítva az egész mezőnyt lekörözte. „Egy ilyen módosítás számunkra katasztrófával érne fel, de a sportág számára hosszútávon rendkívül érdekes lehet.”