Amióta a Honda bejelentette, hogy 2021 végén elhagyja a Forma-1-et, a Red Bull és az Alpha Tauri motorszállítói szerződés nélkül áll az azt követő idényre nézve. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nemrég kizárta, hogy 2022-től erőforrást adnak riválisuknak, az pedig kérdéses, hogy a Ferrarival vagy a Renault-val mennyire érdemes együttműködni.
Nem meglepő, hogy az energiaitalosok nem is ebben az irányban gondolkoznak, hanem azt szeretnék, ha a Honda valamilyen módon eladná nekik a technológiájukat, amit így tovább tudnának használni. Ehhez viszont elengedhetetlen, hogy az erőforrásokra vonatkozó szabályok 2023-ra tervezett befagyasztását egy évvel előrehozzák, mivel a Red Bullnak nincs kapacitása a fejlesztésre. A Ferrari nemrég még teljesen kizárta, hogy ebbe belemenjen, de Mattia Binotto csapatfőnök árnyalta az istálló álláspontját.
„
A motorfejlesztések befagyasztása a találkozó egyik témája lesz, szóval nem hiszem, hogy túl sokat fogunk beszélni róla
– utalt a Forma-1 bizottságának hétfői videokonferenciájára, ahol egyelőre nem született döntés. – Ugyanakkor azt gondolom, hogy a 2026-os szabályok megvitatása fontosabb ennél. Milyen lesz az új erőforrás technikailag? Milyen jellegű költségekre számíthatunk, és milyen változások lesznek a technológiát illetően? Számunkra ez fontosabb a befagyasztás kérdésénél ebben a témakörben.”
A svájci szakember az új motorformulára utalt, amit a jelenlegi tervek szerint 2026-ban fognak bevezetni, de az is elképzelhető, hogy valamennyivel előrehozzák. Christian Hornernek és a Red Bullnak viszont egyelőre a közeljövőt illetően vannak fontos tennivalói, és a brit csapatfőnök leszögezte, a Honda technológiájának megszerzése az egyetlen működőképes opció.
Jelenleg teljes mértékben az A-tervre koncentrálunk
– jelentette ki a Sky Sportsnak. – Toto világossá tette a Mercedes álláspontját, a Ferrarinak pedig megvannak a maga problémái, amikkel meg kell küzdeniük. A Renault nem igazán akar kiszolgálni minket, mivel a csapat törekvései megváltoztak, és ebben a helyzetben kényelmetlen lenne nekik, ha olyan istállónak kellene motort adniuk, mint a Red Bull. Mi nem egy átlagos ügyfél, nem egy kiscsapat vagyunk.”
Korábban Cyril Abiteboul úgy fogalmazott, hogy ők készen állnak arra, hogy 2018 után ismét kiszolgálják a Red Bullt, de hozzátette, nem hiszi, hogy az energiaitalosok ezt szeretnék. Ezzel együtt fontos megemlíteni, hogy amennyiben a bikások nem találnak más megoldást, a francia gyártónak kötelező lesz motort adnia a Red Bullnak és az Alpha Taurinak, mivel jelenleg nem rendelkeznek partnercsapattal.