PORTIMAO, PORTUGAL - OCTOBER 24: Alexander Albon of Thailand and Red Bull Racing is weighed in the garage during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Portugal at Autodromo Internacional do Algarve on October 24, 2020 in Portimao, Portugal. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Portugál Nagydíj időmérő edzésén sem tudta megszorongatni Max Verstappent a Red Bull által nyomás alá helyezett Alex Albon, ő azonban nem tulajdonít ennek nagy jelentőséget, mivel más csapattársak között is nagyok voltak a különbségek.
A Red Bull hozta a kötelezőt a Portugál Nagydíj időmérőjén, legalábbis Max Verstappennel, aki a két Mercedes mögött a harmadik rajthelyet szerezte meg. Alex Albon ismét eléggé kikapott a hollandtól, ami a számok nyelvén fél másodperces hátrányt jelent, de így is behozta az autóját a hatodik helyre. Mindkét pilóta a gumikat okolta a szokottnál több küszködésért, Verstappen pedig emiatt nem is élvezte igazán a vezetést a legtöbbek szerint nagyon is élvezetes pályán.
Verstappen nem élvezte az időmérőt - Galéria!
„Az egész hétvégén trükkös volt működésre bírni a gumikat, és nem csak azokkal volt nehéz, hanem a csúszós aszfalttal is, mert végig csak egyetlen ideális ív van – értékelt a holland. – Összességében persze még így is jó a harmadik hely, de egy kicsit összezavart minket ez az időmérő.
A leggyorsabb körömet a Q1-ben teljesítettem, utána pedig nem tudtam azt megismételni, mert egyszerűen nem volt meg a tapadás."
„Persze egyre rövidebbek az edzésszakaszok, kevesebb idő volt megcsinálni a kört, és úgy tűnt, hogy egyre nehezebb a megfelelő működési tartományba hozni a gumikat, még ha a Q3 a Q2-höz képest jobbnak is érződött az első mért körök során."
Verstappen korábban egy GT-autóval tesztelt már itt még az újraaszfaltozás előtt, az alapján pedig azt várta, hogy nagyobb élmény lesz egy F1-es autóval körözni.
„Személy szerint jelenleg nekem nem túl élvezetes ezekkel a gumikkal és tapadással. Itt voltam januárban és azt hittem, hogy elképesztő lesz Forma-1-es autóval menni itt, a környezet, minden tökéletes. Ezzel a tapadással azonban nem igazán tudtam nyomni neki, mert olyan volt, mintha jégen vezetnék. Úgyhogy ez egy kissé sajnálatos."
Verstappen azért elégedett a harmadik hellyel - Galéria!
Annak azért örülhet a holland, hogy az időmérő során többször is megszorongatta a Mercedeseket, a végén pedig csak két és fél tizeddel maradt el Hamiltontól.
Ugyanakkor megjegyezte, hogy a valós erőviszonyokat csak majd egy minden évben a versenynaptárban levő helyszínen tudják lemérni.
„Szerintem ismét nagyon közel voltunk, de ismét nehéz megítélni a valós teljesítményt a gumik és a tapadási szint miatt. Olyan pálya kell hozzá, ahol már versenyeztünk korábban, legalábbis az utóbbi pár évben, mert egy ilyen pályáról többet tudunk. A mostanihoz hasonló versenyeken az ember néha beletalál, néha nem, és olykor kicsit jobb lehet, mint a többiek. De mondom, harmadiknak lenni és ilyen közel kerülni a Mercedesekhez szerintem jó eredmény."
Albon nem érez nyomást
A szokottnál is stresszesebb lehetett az időmérő Alex Albon számára, legalábbis az alapján ezt gondolhatnánk, hogy a Red Bull gyakorlatilag ultimátumot adott neki. Miután kiemelték neki, hogy ismét nagy volt a hátránya Verstappen mögött, a thai-brit pilóta igyekezett nem túl nagy jelentőséget tulajdonítani ennek. „Én másként látom. Szerintem ma sokaknak nehéz dolga volt kint a széllel és egyéb dolgokkal, úgyhogy szerintem a különbség mások között is elég nagy. Nehéz volt, a közepes gumik a Q3-ban elég jónak bizonyultak, de aztán visszatértünk a lágyakhoz.
A futamot úgy kezelem, mint bármelyik versenyt, nincs rajtam extra nyomás.
Meglátjuk, hogy milyen lesz, az időjárás változni fog, de jó autónk van."
Albon megint nagyon lemaradt - Galéria!
Ami a gumikat illeti, azokkal Verstappenhez hasonlóan Albon sem jutott dűlőre. „
Valamilyen oknál fogva a lágyakat szinte lehetetlen működésre bírni. Néha sikerült, de az idő nagy részében csak csúszkál rajtuk az ember.
A közepes következetesebbnek és vezethetőbbnek tűnik és két-három kör után sem esik vissza a teljesítménye, míg a lágy össze-vissza teljesít. Nekünk a Q1 és Q2 nagyon nehéz volt a lágyakon, ezért próbáltuk ki a közepest a Q3-ban, de aztán visszaváltottunk a lágyakra, ami nem volt olyan rossz, de addigra már az ember csak néz, hogy »mi folyik itt.«"