Motorsports: FIA Formula One World Championship 2019, Grand Prix of Australia,
Start, #77 Valtteri Bottas (FIN, Mercedes AMG Petronas Motorsport), #44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas Motorsport), #5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari Mission Winnow), #33 Max Verstappen (NLD, Aston Martin Red Bull Racing), #16 Charles Leclerc (MCO, Scuderia Ferrari Mission Winnow), | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Egyelőre nem tudni, hogy a Forma-1 2021-es versenynaptára pontosan miként alakul, a sportág vezetői azonban szeretnék, ha minden olyan lenne, mint a koronavírus-járvány előtt.
Az idei rendhagyó, március helyett júliusban kezdődő, a tervezett 22 futam helyett 17 versenyt és számos beugró helyszínt magában foglaló szezon után a Forma-1 arra készül, hogy 2021-ben visszatér a normál kerékvágásba, legalábbis ami a versenynaptár ütemezését és hosszát jelenti. Sajtóhírek szerint a megszokottak szerint Ausztráliában kezdődhet az idény, valamint egy új helyszín is jöhet.
A mezőny az idén is elutazott Melbourne-be, hogy aztán a pénteki első szabadedzés előtt töröljék a teljes versenyhétvégét, és mindenki csomagolhasson és repülhessen haza. Noha a 2021-es naptártervezetet egyelőre nagy bizonytalanság lengi körül – lévén senki sem tudja pontosan, hogy mikorra fog lecsengeni a világjárvány –
a RACER értesülései szerint az F1 22 versennyel számol jövőre, a szezont pedig az elmúlt 25 évben megszokott módon (két kivételtől eltekintve) Ausztráliában kezdené márciusban.
Az országban ugyanakkor egyelőre nagyon szigorú korlátozások vannak érvényben, csupán ausztrál állampolgárok, ausztráliai lakosok, valamint különleges engedéllyel rendelkezők léphetik át a határt, a többségükre pedig kéthetes karantén vár, miközben a beutazás heti 4000 főben van limitálva.
Ami a plusz egy futamot illeti, az amerikai szaklap szerint a jövőre érkező új helyszín a már korábban pedzegetett utcai pálya a szaúd-arábiai Dzsiddában. Ahogyan azt korábban mi is megírtuk, ez vélhetően csak ideiglenes megoldás lesz, Kiddijában ugyanis egy hatalmas beruházás részeként elképesztően látványos pálya épül, amely 2023-tól átveheti a nagydíjat Dzsiddától.
Akár Bahreinben is kezdhetnek
Nem mindenki túlzottan optimista azonban az ausztráliai szezonkezdettel kapcsolatban, az interneten terjedő egyik előzetes naptártervezet szerint a melbourne-i futamot az F1 vezetői egészen jövő októberig tolnák el a bizonytalan járványhelyzet miatt. Eszerint a naptár szerint az idény 2006 után második alkalommal Bahreinben venné kezdetét március 14-én, ahol elképzelhető, hogy a szezon előtti három napos tesztet is rendezik.
A tervezetben az egyik idei beugró helyszín, valamint a Brazil Nagydíj sem szerepel, utóbbit leszámítva kizárólag azok a versenyek találhatóak benne, mint az eredeti 2020-as naptárban, illetve huszonkettedik (sorrendben a huszonegyedik) állomásnak a már említett szaúdi verseny van megjelölve, amelynek időpontja egy héttel az abu-dzabi szezonzáró előttre, november 28-ra esik.