Már mondhatni menetrend szerint igen kétarcú időmérőt teljesített a Ferrari, hiszen míg Charles Leclerc az Eifel Nagydíj után ismét megszerezte a negyedik rajtkockát, Sebastian Vettel a Q2-ben az utolsó helyen végezve csak a 15. lett. Míg a monacói pilóta boldogan nyilatkozva a csapat erőfeszítéseit méltatta, addig a négyszeres világbajnok megjegyezte, egyedül a pályában tudta örömét lelni.
Vettel szokás szerint egész hétvégén Leclerc mögött volt, és úgy tűnt, ez egyre jobban frusztrálja őt. A harmadik szabadedzés végén a rádióban megjegyezte a mérnökének, hogy
most ennyi volt az autóban, legalábbis ebben az autóban",
amit nem volt nehéz párhuzamba állítani a csütörtöki nyilatkozatával, amikor burkoltan arra célzott, hogy a csapat is tehet a monacóival szembeni lemaradásáról.
A gyengén sikerült időmérő után a Ziggo Sportnak erről már nem beszélt, azt viszont elmondta, hogy
ő akart a közepes gumikon pályára hajtani a Q2 végén.
„Az első etap a közepes gumikon elég jó volt, ezért akartam a másodikra is azt, de a második szett már nem működött – válaszolta, mire a riporter felvetette neki, hogy a rossz eredmény ellenére azért legalább szórakozott egy kicsit. – A pálya szórakoztató, de ennyi. Nehéz lesz a holnap. Nem ez a legjobb pálya az előzésre. Szerintem gyorsabbak vagyunk, mint az előttünk levők, de be vagyunk ragadva a mezőny hátsó részébe, úgyhogy kemény verseny lesz."
Leclerc ezzel szemben boldog lehetett a negyedik pozícióval. „Nagyon boldog vagyok a csapat által elvégzett munkával. Ismét hoztunk valamilyen kisebb újítást, amelyektől nem várhatunk csodát, de
még ha a tévénézőknek nehéz is ilyen kijelentéseket hallani, a kis lépések jelentik a különbséget, ez ma megerősítést nyert"
– utalt a Sky Sportsnak csapat által bevetett új diffúzorra, ami egy nagyobb fejlesztési csomag utolsó lépcsője volt.
A Nürburgringen Leclerc a negyedik rajtpozícióját nem tudta kamatoztatni, és végül csak hetedik lett.
Emiatt óvatosan tekint a holnapi futam elébe, ugyanakkor lát olyan jeleket, amelyek arra utalnak, hogy ezúttal jobban teljesíthet.
„Ez még csak az időmérő volt, a pontokat holnap osztják, Németországban pedig láthattuk, hogy a futamon küszködünk. Itt mondjuk jobb a helyzet, mert bejutottunk a közepes gumin a Q3-ba, ez pedig reményt adhat nekünk holnapra."
„A közepes gumin rajtolunk, ami talán nem lesz egyszerű. Nem tudjuk, hogy mi lesz, szerintem a verseny elejére jó ez a gumi, egyedül a rajt lesz vele trükkös, de nem tudjuk pontosan, amíg meg nem történik."
Leclerc elmondta, hogy az Eifel Nagydíj után számítottak rá, hogy jobbak lehetnek az időmérőn, de az meglepte őket, hogy köridőben ilyen közel kerültek a Mercedeshez. A monacói pilóta a gyorskörét is kielemezte, elárulva, hogy egy bizonyos kanyarban sikerült 2 tizedet nyernie, és lényegében ez hozta meg a jó eredményt. Ezzel együtt voltak kisebb megingásai a legjobb körében.
Ezen a hétvégén minden lassabb kanyarban küszködtünk az autó hátuljával a bejáraton, a leggyorsabb körömben is ez volt a helyzet.
Az utolsó szektorban nagyon erőssé vált a szél, ami igazán trükkössé tette a körülményeket, de nagyon boldog vagyok a körömmel. Persze mindig lehet jobbat menni, de így is örülök."
A fejlesztésekről elmondta, hogy érzetre sem kell nagy dolgokra gondolni, de egyértelműen fejlődnek. „Összességében javítunk az autó teljesítményén.
Nem arról van szó, hogy könnyebb lenne vezetni, szerintem az egyensúly hasonló a korábbiakhoz, de jobb lett a tempónk, ami jó.
Holnap fontos lesz, hogy tiszta versenyünk legyen, mert meg kell értenünk, hogy hol állunk. Legutóbb nagyon hideg volt, és bár még nem néztem meg, hogy milyen idő lesz holnap, úgy hallottam, hogy itt melegebb lesz. Kell egy jó verseny, remélhetőleg jobban fogunk bánni a gumikkal, mert ma reggel ezzel kapcsolatban is sokkal pozitívabbak voltak az érzéseim."